Toată lumea știe vestita serie MT a celor de la Yamaha și probabil te așteptai exact ca și mine ca MT-07 să fie un MT-09 mai mic. Ei bine, mi-a demonstrat opusul şi ma bucur că a reuşit! O impresie calda pe vreme rece despre Yamaha MT-07.

Yamaha MT-07 s-a născut in 2014 iar până acum a reușit sa aducă suficient de multe zâmbete pe chipurile cumpăratorilor fiind cea mai bine vândută motocicleta din producția Yamaha.

Față de modele din anii anteriori, Yamaha MT-07 a primit în 2018 un design matur, inspirat de la surorile ei mai mari.Inginerii japonezi au umblat la prizele de aer, au redesenat farul, au ales să monteze stopul de la MT-09 și au regândit poziția începând de la șa.

Am ales să testez motocicleta și în oraș, prin trafic dar și în afara Bucureștiului ca să văd cât de mult îi place să respire.

Că tot vorbeam de șa, ei bine, poziția noului model Yamaha MT-07 nu m-a obosit nici urban, nici extraurban deși este destul de subțire. Nu ai o pozițe de touring, dar nici poziția clasică de naked cu care ne-am obișnuit de ceva vreme, probabil pentru că ghidonul este pus exact acolo unde trebuie să fie. Nici prea sus, nici prea jos. La înălțimea mea de 1.75 m, am găsit ergonomia extrem de plăcută.

Un alt aspect important legat de șa, la frânările mai bruște nu îți alunecă posteriorul astfel încat să-ți creeze probleme rezervorul… nu pot să fiu singurul care a pațit-o, nu? Nu?!

Cumva, japonezii de la Yamaha au îmbinat confortul cu sportivitatea și nu puteau să se oprească doar la șa. Prin urmare, modelul din 2018 ne oferă niște suspensii mai sportive pe care pot să spun că le-am simțit.

Sincer să fiu, la suspensia față cred că mai au de lucrat, posibil un upgrade cu o furcă upside-down dar totodată nu văd cum ar putea să păstreze și prețul extrem de mic pentru o motocicletă ce-ți oferă atât de multe.

Suspensiile sunt suficient de moi pentru oraș, mai ales pentru binecunoscutele noastre gropi și în același timp, acceptabil de rigide pentru virajele extraurbane. Ce-i drept, uneori am simțit cum suspensia față nu lucra în același timp cu mine când voiam să revin din viraj dar, cum spuneam, o furcă mai bunăînseamnăși un preț mai mare. Să spunem că suspensia spate, având control pe revenire (rebound): poti seta cat de tare sa fie amortizorul spate, ne va face mai încrezători.

Până la urmă, MT-07 este concepută pentru senzații tari în oraș și câteva ieșiri în afară, dar nu poți să ceri de la ea ce poți cere de la surorile sale mai mari.

Cei doi cilindri în linie cu un total de 689 cc, dezvoltă un cuplu maxim de 68 Nm la 6500 RPM și aproximativ 75 cai putere.   Deși poate datele nu v-au câștigat, vă spun că nici eu nu am crezut la început dar am văzut cu ochii mei sau mai bine spus, cu încheietura.

Accelerația noului model Yamaha MT-07 răspunde extrem de bine, ajutată fiind și de rapoartele scurte ale cutiei de viteze. Ai rotit manșonul și a și plecat. Nu stă la discuții pentru că nu cred că îi place vorbăraia multă dar îi place acțiunea. Vă asigur!

Cei de la Yamaha spun că MT-07 este o motocicletă potrivită și dacă ești începător dar și dacă ești mai priceput. Eu sunt de părere că nu este o motocicletă potrivită începătorilor pentru că, în ciuda datelor, are o putere ușor de necontrolat chiar dacă ciclistica și frânele iți oferă încredere în abilitățile tale. Tocmai pentru că accelerația raspunde foarte bine la comenzile tale, riști să rotești mai mult decât poți să struneşti.

Probabil vă gandiți că, dacă ii place să fuga, îi place săși consume.

Ei bine, nu! Am avut pe o distanță de 200 km un consum mediu de 5.1%. Am rămas plăcut impresionat, mai ales când am aflat că rezervorul are capacitatea de 14 litri. Am făcut plinul și am mers liniștit.

Yamaha MT-07 este jucauşă printre mașini dar și pe viraje. Se lasă foarte ușor, parcă dornică de adrenalină, datorită greutații reduse de numai 181 kg la plin. Mie unul, prin trafic, mi s-a părut o jucarie pe care trebuie să o respecți, ca să te respecte.

Frânele sale sunt concepute să te oprească de la viteza maximă de 215 km/h dar am simțit cum mă afund în furcă când strâng mai tare maneta de frană. Noroc cu sistemul ABS care nu m-a lăsat să blochez roțile.Discurile sunt suficient de mari pentru greutatea ei, și anume două discuri de 282mm pe față și 245 mm pe spate. La frâna de pe spate, cursa cred ca putea să fie puțin mai scurtă. Mă gândesc că au știut ei ce fac și probabil acesta a fost unul din motivele pentru care o recomandă si începătorilor.

Per total, Yamaha MT-07 este cea mai vândută motocicletă din producția Yamaha, avem un raport calitate – preț (6650 EUR cu TVA) încât simți că primești exact ceea ce plătești, poate chiar mai mult. Avem un design regândit și redesenat pentru o experiență cât mai plăcută și care să întoarcă cat mai multe priviri curioase. Avem un consum redus, o poziție comodă, o accelerație ce răspunde hotărât la comenzi. Avem putere, cuplu, greutate redusăși manevrabilitate demnă de apreciat.

Ce nu mi-a plăcut, ei bine, furca. Sper că pe viitor, modelele noi să iasa din fabrica din Iwata cu o furcă demnă de seria MT și poate să-și păstreze cumva prețul competitiv. Nu sună foarte plauzibil, dar poate găsesc inginerii o soluție.

Să nu uit, semnalele și claxonul sunt puse pe aceeași axă și asta m-a făcut să claxonez inutil de cateva ori până m-am obișnuit cu poziționarea sa. Voiam să anulez semnalul, ei bine, claxonam. Nu râdeți, vă rog. Se întamplă și la case mai mari. O altă “problemă” este amplasarea contactului in faţa farului. Îți ia ceva timp până te obișnuiești și te întinzi de câteva ori peste ghidon.

Practic, exceptând claxonul și contactul, în afară de furcă, eu nu am găsit decât plusuri noului model Yamaha MT-07 2018. 

Ride safe și rămâneți cu TestePeRoți.ro!

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.