Honda vine cu inovatii la Salonul Moto de la Milano. Era si cazul ca producatorul nipon sa vina cu ceva noutati, mai ales in cinlindreea medie pentru ca motocicletele casei din Tokyo pareau putin submotorizate si nu atrageau tinerii care reprezentau publicul Honda.

Pe scurt: 

 – CB 650R completeaza gama Neo Sports Cafe

– CBR650R copiaza acum carenajul fratelui mai mare, CBR1000RR Fireblade si propune un motor cu patru cilindri in linie ce produce aproape 94 de cai.

– O noua gama de motociclete de 500cc: roadster, sport si adventure

– Noi scheme coloristice pentru CBR1000RR Fireblade si Fireblade SP, la fel si pentru Goldwing si scuterul X-ADV

– imbunatatiri pentru scuterul SH300i

2019 CB650R

Hai sa incepem cu ce e nou in curtea celor de la Honda. Aerul Neo Sports Cafe – o gasenita a designerilor niponi de a imbuna retro cu noul – atinge si cilindreea de mijloc. Pe langa CB1000R, CB300R si CB125R, acum avem si un CB650R cu acelasi design modern si minimalist care iti fura privirea. Nu trebuie sa te straduiesti prea tare, caci din primele “ocheade” zaresti motorul cu 4 cilindri in linie sub farul rotund si rezervorul care urmareste linia Neo Sports Cafe.

Honda CB650R cine cu o furca Showa USD de 41mm ‘Separate Function’ – adica fiecare jamba are cate-un reglaj (va explicam noi cand o sa punem mana pe ghidonul motoretei). 4 pistonase pentru fiecare etrier, Honda Selectable Torque Control  si slipper clutch. Cei de la Honda se lauda ca asta le aduce performante de top.
 

2019 CBR650R

Sa trecem si la carenatele de cilindree medie. La EICMA ne clatim ochii cu un nou CBR de 600, de 650cc mai exact pentru ca este vorba despre CBR650R – o sportiva “middleweight”. Asta nu a fost greu de pus in practica, pentru ca la dispozitia inginerilor japonezi statea fratele mai mare, Honda CBR1000RR Fireblade, de la care CBR650R imprumuta carenajul si liniile agresive, dar si pozitia sport si farurile LED. CBR650R il inlocuieste in cataloagele Honda pe CBR650F si este mai usor cu 6 kilograme si ceva mai sportiv: ghidonul mai in fata, scaritele sunt puse mai sus si mai in spate. Areclasi motor cu patru cilindri in linie care produce 94 de cai la 12.000 de ture, insa de data asta ceva mai sportiv

Atat CB650R cat si CBR650R pot fi depotentiate pentru a fi conduse cu A2, adica pot ajunge la 35kW.

2019 CBR500R

O noua gama de 500!

Porpulsorul cu doi cilindri gemeni a fost pus pe mai bine de 75.000 de motociclete vandute in Europa de la lansarea sa, iar Honda a simtit nevoia sa revigoreze modeleleCB500F, CBR500R si CB500X. A fost printre primele motoare prietenoase cu incepatorii care detin categoria A2, iar acum motorul livreaza mai multa putere si cuplu intre 3000 si 7000 de ture – asta il face un motor cu o larga utilizare.

Toate cele trei modele vin cu amortizare spate nou-nouta, slipper clutch, faruri si topuri LED, dar si instrumente LCD care au indicator de treapta si… evacuare dubla!

CB500F e restilizat de la far pana la codita – cumva mai agil si mai adus la zi in ceea ce priveste designul – e ceva mai fluent acum. In cazul lui CBR500R, totul e mai ingust si mai sportiv – fireste ca inspirat de la Fireblade – chiar si pozitia e mai aplecata, insa frica mea este sa nu fie o motocileta prea mica pentru cat de pufosi ar putea fi riderii. Cu totul nou este si aventurierul de clasa mica CB500X – roata fata pe 19 si suspensie mai lunga – ceea ce il trimite direct pe strada si mai putin pe drumurile forestiere. Totusi saua este mai ingusta, unghiul de bracaj mai mare si protectia la vant mai buna. In cazul acesta nu stiu daca am castigat un aventurier, insa sigur avem un nou commuter veritabil in piata.

 

Era si cazul ca japonezii de la Honda sa vina cu noutati in clasa de mijloc pentru ca motoarele de 500cc si 650c reprezeinta 35% din vanzarile lor in Europa.

 

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.