Asteptam de ceva timp sa apara o motocicleta de adventure pur-sange. Am tot vazut teasere pentru lansarea modelului T7 al casei din Iwata – o motocicleta desprinsa parca din competitiile de rally-raid. Avem acum toate datele. 

 

Toata povestea a plecat de la primul adventure din casa Yamaha: XT 500 care a fost lansat in 1976. O motocicleta care a facut istorie cu un singur cilindru si 4 timpi la acea vreme – un record de vanzari in anii ’70. Unde mai pui ca Cyril Neveu a castigat si o editie a Paris-Dakar. De aici a plecat totul, iar in 1983 a aparut pe piata o Yamaha cu nume de Tuareg: Tenere, sau XT600Z. Yamaha a mentinut linia si la finele decadei optzeciste a scot pe piata o motocicleta de legenda: SuperTenere, sau XT750Z – pe care inca le mai vedem circuland pe strazile patriei si potecile padurilor.

Conceptul Yamaha T7 a fost lansat in 2016, iar de atunci am tot asteptat ca motocicleta sa fie prezentata oficial. Ce e drept, ceea ce am putut vedea la EICMA este foarte apropiat de varianta conceptuala. Este evident ca e o motocicleta adventure, insa in momentul in care toti producatorii isi duc modelele mai mult catre confort decat catre aventura, Yamaha T7 promite sa schimbe paradigma. Un motor pe care il stim: CP2 de 689cc cu doi cilindri gemeni, un sasiu cu totul nou si, spun inginerii niponi, o motocicleta usoara: aici as comenta ca trec de bariera celor 200 de kilograme, insa o sa aflam la test cum sunt repartizate masele.

Designul este minimalist si inspirat de la motocicletele de rally. Cei de la Yamaha promit ca motocicleta se va descurca excelent pe drumurile neamenajate, iar ca propulsorul de 700 va permite o autonomie de peste 350 de kilometri – cu un rezervor de 16 litri. Suspensiile par sa aiba cursa lunga, iar ABS-ul este decuplabil pentru off-road.

Suspensiile sunt indreptate mai mult spre zona de off-road si nu stim cat vor afecta confortul. Furca de 43mm upside-down pare a fi clar dedicata mersului in afara asfaltului pentru ca la o cursa de 210mm s-ar putea sa balanseze destul de mult, dar sa nu fim carcotasi… Sa asteptam sa o testam. Asa cum era de asteptat, avem o roata fata de 21 inch si una spate de 18. 

De cand ne putem cumpara Yamaha T7?  Dealerii din Europa il vor putea aduce din a doua parte a anului viitor. 

Iata datele tehnice AICI: 2019_YAM_XTZ700_EU_TECHN-SPECS_20181105-63705

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.