Ce inseamna expozitia de la Milano anul acesta pentru producatorul din Bologna? 9 motociclete, trei motociclete construite de la zero si noi versiuni.

Care-s noutatile anul acesta? Panigale V4R, Diavel 1260 si Hypermotard 950.

La deschiderea conferintei de presa a italienilor, Claudio Domenicali – CEO-ul companiei, spunea ca Ducati a ajuns la maturitate, o maturitate made in Italy.

Pe scena de la Fiera di Milano si-a facut aparitia cea mai mica motocicleta versatila a celor de la Ducati: Multistrada 950 S – o imbunatatire majora fata de Multistrada-mica pe care o stiam. Tehlonogizata pana intre oglinzi ca urechi nu are, Multistrada 950 S propune electronic Ducati Skyhook Suspension (DSS), Ducati Quick Shift up & down (DQS),  faruri full-LED, un bord TFT de 5 inch si multe elemente imprumutate de la fratele mai mare de 1260. Totodata avem si ABS Cornering conceput de Bosch. 

Cat despre fratele Hypermotard 950 – acum ceva mai sportiv, dar mai prietenos cu riderul. Cei de la Ducati spun ca ar fi un soi de „fun bike” – asa o prezinta. Cu 4 kilograme mai usoara decat Hypermotardul vechi, noul model se lauda cu un motor 937cc Testastretta 11° si 114 cai putere.  Se lauda cu un Cornering ABS cu Slide by Brake, Ducati Traction Control EVO (DTC EVO), Ducati Wheelie Control (DWC) EVO and Ducati Quick Shift (DQS) Up and Down EVO. Vei sta pe o sa dreapta, dar ai parte de suspensii Öhlins si roti Marchesini.

Cu siguranta, multi dintre noi asteptau un nou Diavel. Iata ca 2019 ne prezinta Diavel 1260. La fel de neconventional ca pana acum, cruiserul, nakedul, struto-camila italieneasca vine cu un motor Testastretta DVT 1262 capabil sa dezvolte 159 de cai si 129 Nm – destul pentru utilizarea zilnica, suficient pentru touring, pentru ca a doua generatie de Diavel le-ar face pe ambele cu brio. Inginerii din Bologna spun ca au regandit cadrul, ceea ce face din noul Diavel o motocileta mai usor de strunit, cu un ADN de sportiva. Una dintre piesele de rezistenta in ceea ce priveste designul, pentru ca totusi vorbim despre italieni, este roata spate de 240. Oare cum o fi manevrabilitatea in cazul asta.

Exista si o versiune S al lui Diavel 1260 – suspensii ajustabile Öhlins si  Ducati Quick Shift up & down Evo in standard.

Cireasa de pe tort? Panigale V4 S Corse – mai ales daca-i in culorile echipei de uzina MotoGP. Poate una dintre cele mai chipese motociclete de la EICMA anul acesta. Modificarile nu sunt doar la motor si suspensie, ci si la carenaje – aerodinamica se anunta a fi mai buna, la fel si stabilitatea pentru ca totul  e dezvoltat de inginerii echipei de MotoGP.
Cum sa spunem noi, Panigale V4 R este o motocicleta de World Super Bike, insa legala pentru a merge pe strada. Nu mai avem un motor Desmosedici Stradale 1103 cm3, ci unul 998 cm3 Desmosedici Stradale R care se incadreaza in reglementarile WSBK. Motocicleta are 193 de kilograme si reuseste sa capteze mai mult aer, astfel ca are 221 cai putere. Inginerii de la Ducati spun ca daca ii modificam complet evacuarea am putea obtine 234 de cai. Ce inseamna asta? Inseamna ca tocmai s-a lansat cea mai puternica motocicleta de serie a celor de la Ducati.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.