Producatorul german este unul dintre cei mai activi in zona inovatie. Hai sa nu ne mai ascundem dupa cires, pentru ca modelele BMW Motorrad sunt printre cele mai tehnologizate si probabil ca asta il aduce in fruntea clasamentelor de vanzari, cel putin in tara noastra.

Auzisem niste zvonuri despre noi modele “scapate” la EICMA – stiti voi, la fel ca valizelel lasate pe campurile din Teleorman. Lista cu noutatile bavarezilor nu-i nici pe departe una scurta.

  • C 400 GT
  • F 850 GS Adventure
  • R 1250 R
  • R 1250 RS
  • R 1250 GS Adventure
  • S 1000 RR

    Daca cu F850 am facut cunostinta recent, iar R 1250 GS este chiar in fata casei noastre in aceste zile – urmeaza un test cu frig si ploaie pe site-ul nostru, stim deja cum se dezvolta modele Adventure. In ceea ce priveste boxerul de pe modelele R si RS – stim deja reteta: se pastreaza cat mai mult din design, se pune motorul nou care mult mai sprinten si mergem cu o reteta pe care o cunoastem deja.

    Insa noutatea absoluta este BMW S 1000 RR – una dintre cele mai ravnite motociclete sportive de pe piata timp de 10 ani. De data aceasta, BMW S 1000 RR este cu 10 kilograme mai usor si cu 8 CP mai puternic. Asta inseamna ca avem 207 cai putere garantati de inginerii germani si 197 de kilograme – exista si un pachet M care are 193,5 kg) – deci pentru a fi controlata motocicleta asta are nevoie de multa tehnologie. Testerii BMW sustin ca noul model este mai rapid cu cel putin o secunda pe tur fata de predecesorul ei.

    BMW S 1000 RR vine cu sistem de asistenta (asa cum era de asteptat) precum controlul tractiunii si cel al wheelie-ului, ABS si hill Start Control. 

    Bavarezii sustin ca noul motor cu 4 cilindri in linie este cu 4 kilograme mai usor decat cel am fratelui mai batran. A fost optimizata admisia si evacuarea, iar cireasa de pe tort este tehnologia BMW ShiftCam – acea distributie variabila, care cred ca va acapara toate modelele germanilor.
    Ce inseamna asta, ca sincronizarea supapelor variaza, la fel si cursa lor pe partea de admisie. La ghidon, totul se traducem printr-un polotaj mai lin, o capacitate de accelerare mai mare si un cuplu sporit.

    BMW S 1000 RR se bucura si de o suspensie cu totul noua si o distributie a maselor imbunatatita. Spun proiectantii motorului ca este mai manevrabil si transmite mai mult feedback pilotului. Este posibil ca asta sa se datoreze si unei noi generatii a suspensiei Electronice DDC – Dynamic Damping Control.
     
    Ai patru modeuri de pilotaj  si inca trei moduri “Pro” – „Rain”, „Road”, „Dynamic” si „Race” în echiparea standard. Pentru cei care doresc sa intre mai profund în lumea circuitelor si competitiilor, optiunea „Moduri Pro” ofera trei moduri de pilotaj suplimentare (Race Pro 1-3), care sunt programabile. Tot in aceasta categorie as aduce si Launch Control care sa te ajute sa iei startul perfect, iar HP Shift Assistant Pro te ajuta sa schimbi vitezele ca un pilot adevarat. 

    Despre design nu imi place sa comentez. Stiti voi, degustibus… insa cei de la BMW Motorrad sun ca este mai atragator. Cert este ca BMW S 1000 RR ne tenteaza cu urmatoarele:

  • Motor cu patru cilindri în linie nou, cu 4 kg mai usor, cu Tehnologie BMW ShiftCam pentru modificarea sincronizarii si cursei supapelor pe partea de admisie.
  • Putere si cuplu crescute: 152 kW (207 CP) (în SUA: 151 kW (205 CP)) la 13.500 rpm si 113 Nm la 13.000 rpm.
  • Un cuplu de cel put.in 100 Nm între 5.500 si 14.500 rpm.
  • Curba de cuplu liniara, pentru mai pu.in efort: facilitate si controlabilitate îmbunatatite datorita cuplului crescut în plaja de turatie joasa si medie.
  • Suspensie noua, cu Flex Frame, cu motorul care preia o func.ie portanta mai pregnanta.
  • Ergonomie semnificativ îmbunatatita, datorita Flex Frame.
  • Geometrie rafinata a ciclisticii, pentru manevrabilitate îmbunatat.ita, un plus de tractiune si feedback clar în pilotajul la limita.
  • Suspensie adaptiva Dynamic Damping Control DDC îmbunata.ita, cu un control mai bun al valvelor, ca echipament optional.
  • Suspensie spate nou, care cântareste cu 300 g mai putin decât înainte, cu cinematica Full Floater Pro.
  • Reducerea greutatii de 11 pâna la 14,5 kg pâna la 197 kg cu plinul facut (DIN fara sarcina) si 193,5 kg cu Pachetul M.
  • Sistem de evacuare nou, care cântareste 1,3 kg mai putin,• Nou pachet de senzori pe 6 axe.
  • Controlul Dinamic al Tractiunii DTC îmbunatatit, în echiparea standard.
  • DTC Wheelie Function în echiparea standard.
  • DTC Wheelie Function reglabil (schimbare +/-), ca echipament optional.
  • Frâna de motor reglabila.
  • ABS Pro pentru un plus de siguranta pe frânare, chiar si cu motocicleta înclinata, în echiparea standard.
  • Noile moduri de pilotaj „Rain”, „Road”, „Dynamic” si „Race” în echiparea standard si optiunea „Moduri Pro”, cu trei moduri suplimentare configurabile „Race Pro 1-3”, pentru adaptare optima la conditii variate.
  • Launch Control pentru starturi perfecte cu optiunea „Moduri Pro”.
  • Pit Lane Limiter pentru viteze precise pe linia boxelor, inclus cu optiunea „Moduri Pro”.
  • Shift Assistant Pro pentru schimbare a treptelor în sus .i în jos rapida, fara ambreiaj, în echiparea standard.
  • Directia de schimbare a treptelor poate fi inversata facil.
  • Cruise control electronic ca op.iune din fabrica.
  • Bord nou, cu ecran de 6,5 inci care ofera lizibilitate excelenta, cu un ecran Pure Ride si trei ecrane Core.
  • Iluminare cu LED.
  • Semnalizatoare cu noua functie „Comfort Indicator”.
  • Elemente de carenaj complet noi, pentru un stil si mai dinamic si aerodinamica optima.
Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.