In ultima perioada am tot citit zvonuri, ne-am imbatat cu apa rece, urmarind fotografii spion, si am asteptat cu nerabdare o veste oficiala din partea celor de la BMW. Iese, domnule, motorul ala de 1250cc, sau nu? De aceasta data, oficial, BMW Motorrad anunta noile modele bazate pe un nou propulsor. Inginerii de la BMW au scos de sub joben un nou motor pus pe seriile GS si RT. Doamnelor, domnilor, intra in scena BMW R1250 GS si BMW R1250 RT.

Nu e pentru prima data cand bavarezii de la Motorrad maresc cilindreea. Au pornit cu 1100 si au ajuns pana la 1200, apoi au pus lichid, dar parca propulsorul asta are ceva etate si erau doar zvonuri ca o sa apara ceva nou la orizont. 

Boxerele de la BMW nu sunt puse pe motociclete de ieri, de azi, ci istoria Motorrad are mai bine de 35 de ani si, in ciuda carcotasilor, motoarele astea si-au dovedit fiabilitatea si au dus oameni in jurul lumii.

Inginerii germani folosesc acum tehnologia BMW ShiftCam si spun ca propulsorul este mai rafinat, iar rulajul mai lin. Pe hartie, noul boxer pare sa fie mai prietenos in ture joase, avand o ardere mai eficienta. Pana la urma, este cel mai puternic boxer produs pana acum de BMW.

1250-ul aduce noutati in ceea ce priveste distributia, dar si transmisia catre arborele cu came, un traseu optimizat de ungere si injectoare cu dublu jet.

Noile motoare de 1250cc au doua moduri de pilotaj, controlul tractiunii (al stabilitatii, cum spun nemtii) si Hill Start Control din standard.

Apar si modurile Pro de pilotaj, care includ mai multe harti suplimantare, dar si Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro și Dynamic Brake Assistant DBC (nou), disponibile ca echipament opțional din fabrică.

Dynamic Brake Assistant eficientizeaza franarea motocicletelor bavareze – de parca mai era nevoie. Intervine asupra sistemului de control al motorului si reduce cuplul pe perioada franarii, astfel, forta de franare a rotii spate este eficientizata, distanta de oprire este mai mica, iar motocicleta mai stabila.

Cei de la BMW promit ca noua suspensie electronica Dynamic ESA compenseaza complet sarcina motocicletei acum si pe modelul R 1250 RT.

Pentru R 1250 GS avem faruri cu LED in echipare standard, bord multifunctional cu ecran TFT cu echipare Connectivity, tot standard.

Cele doua motociclete pot fi dotate si cu Intelligent Emergency Call – sistemul ala care suna singur dupa ajutor in caz de accident.

Noile BMW R 1250 GS și R 1250 RT vin cu mai multa putere si cuplu si ajung la 136 de cai si 143Nm, fata de 125cp si tot atata Nm, cat aveau in trecut. Evident, creste si cilindreea, iar inginerii sustin ca motorul asta e mai bine uns.

Cumva, zarurile au fost aruncate, iar R 1200 GS si-a adjudecat in mod cert titlul de “Cea mai populara motocicleta adventure”, sa fim seriosi! Propulsorul de 1250 promite un rulaj mai lin, mai multa putere si mai multa elasticitate… oare sa fie asta cartea castigatoare pentru motociclistii de la BMW?
Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.