Pana acum cativa ani, cand auzeai de cilindree de 150, 300 cc te duceai cu gandul la piata asiatica si nu-ti venea sa acorzi prea mult timp unei astfel de motociclete. Din momentul in care permisul pentru motocicleta s-a obtinut treptat in Europa, categoriile acestea au renascut! Daca ai A2, vei cauta o motocicleta cat mai puternica si mai agila, ca sa te tii dupa baietii mari, la fel si daca esti la inceput cu A-ul plin. Cei mai experimentati dintre noi cauta deja variante din ce in ce mai usoare pentru traficul urban. Nu e de mirare ca japoneziii de la Yamaha au inclus in gama “intunecata” a MT-urilor si un motor de 300 cc. De la inceput va spun ca m-am dus la Yamaha MT 03 cu un aer superior care mi-a fost rapid doborat.

Yamaha MT 03 nu este o motocicleta care sa te lase cu gura cascata de prima data cand o zaresti. E drept ca designul ii arata locul in familia MT, dar parca nici ideea de Mega Torque nu se pliaza pe cilindreea atat de mica. Din capul locului trebuie sa spunem ca la intalnirea cu Yamaha MT 03 trebuie sa te astepti la un motor zglobiu, usor de turat si destul de vanos pentru statura lui si la o ciclistica extrem (bai, dar extrem!) de agila!

Nu-mi place niciodata sa comentez designul, chiar daca de la prima vedere Yamaha MT 03 iti da de inteles ca nu e chiar o motocicleta dusa la sala. O tradeaza roata de 140 de pe spate, insa ai ceva lumini LED si te poti bucura de materiale destul de bune pentru o motocicleta (s-o zicem pe aia dreapta) destul de ieftina. Nu m-as fi asteptat la un bord care sa ofere atat de multe informatii de la o motocicleta mica: un turometru analogic si un display digital care iti arata consumul mediu, cel instantaneu, doua trip-uri si tot felul de alte informatii pe care nu te vei obosi sa le cauti in fiecare zi.

Chiar daca oferta lui Yamaha MT 03 este una generoasa, nu vei cauta la o astfel de motocicleta tot felul de briz-brizuri. Vei fi mult mai curios sa te joci cu “Micul Samurai”. Motorul de 321 cc, cu doi cilindri in linie, produce 42 de cai. Nu sunt cifre care sa mai impresioneze pe cineva, insa trebuie sa ma crezi pe cuvant: nu ai zice niciodata ca motorasul asta poate fi atat de voios. Trage in orice plaja de turatii, impinge inca de la 2000 rpm pana spre zona rosie. Nu te astepta sa fie o racheta si fii realist, insa iti vei da seama ca livrarea puterii se face liniar si motorul iti lasa o rezerva de putere daca nu intreci masura. Mi s-a parut ca se simte mult mai bine in turele medii spre mari, acolo unde parca o ia ca galop. 

Trebuie sa pastram contactul cu realitatea. Vorbim despre viteze care nu trec pragul legal. Pana pe la 120km/h, Yamaha MT 03 iti arata ca poate, dupa viteza asta iti arata ca este o motocicleta mica, de incepatori si de naveta – asta ca tot a disparut stilul: commuter din toate cataloagele. Dar propulsorul se achita cu brio de orice sarcina.

Yamaha MT 03 are un caracter ludic tare puternic. Este o motocicleta haioasa, cu care sa te distrezi, asta multumita ciclisticii incredibile. Micul Samurai este foarte agil. Are 168 de kilograme la plin, o furca fata de 41mm, roata pe 17″ si un cadru din otel – toata aceasta reteta face din Yamaha MT 03 un imblanzitor de viraje si o motocicleta perfecta pentru giumbuslucuri la viteze mici. Are ea undeva un ADN sportiv pentru ca este derivata din R3, dar este adaptata perfect pentru traficul urban. Ca sa iti dai seama cat de bine este construit cadrul si cum sunt echilibrate masele, pot spune ca din Baneasa (de la showroomul Motodynamics) pana la Piata Romana nu am pus niciodata piciorul jos, desi am mers prin traficul tipic bucurestean. Pur si simplu motocicleta are un echilibru fenomenal, fie ca alegi sa iei virajele ceva mai agresiv, fie ca vrei sa te strecori printre masini. 

Amortizoarele isi fac destul de bine treaba. Nu sunt nici prea moi, nici prea ferme, ci un compromis care sa iti faca naveta mai comoda.

Pozitia in sa este interesanta. Saua este destul de joasa – 780mm – si efectiv te asezi “in motocicleta”. Ghidonul este destul de lat si de inalt, iar asta iti ofera o pozitie comoda si facila de condus. Cred ca pozitia asta ar face din Yamaha MT 03 o motocicleta buna pentru fete, sau incepatorii mai scunzi. 

De oprit se opreste la fel de bine. Asa cum standardul prevede, Yamaha MT 03 este prevazuta cu ABS, dar unul putin intruziv, care isi face treaba excelent atunci cand gluma se ingroasa. Franele sunt chiar putin prea serioase pentru motocicleta asta mica, dar mai bine sa fie decat sa le ducem dorul. 

Concluzia

Yamaha MT 03 este un mic huligan. Nu e gandita pentru touring sau drumuri lungi, insa este menita sa iti puna zambetul pe buze prin oras si prin sectiunile virajate.  

Propulsorul de 321cc iti va depasi asteptarile, iar Yamaha MT 03 propune un pachet peste medie. Peste medie este si pretul de 5300 euro, insa fiecare cent isi regaseste justificarea la bordul motocicletei.

Cui o recomandam? Fetelor, incepatorilor, dar si riderilor experimentati care au nevoie de un commuter usor si ieftin de exploatat. De ce spun asta? Pentru ca oricat de tare am incercat sa mergem cu acul turometrului in zona rosie, sa facem un mic wheelie, sa chinuim motocicleta, consumul indicat nu a trecut de 3.8%! 

Motocicleta a fost pusa la dispozitie de Yamaha Motor prin importatorul oficial Motodynamics.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.