Problema echipamentului este una foarte spinoasa si dezbatuta indelung intre motociclisti. De cele mai multe ori motociclistii se impart intre doua extreme: cei care merg in slapi si cei care se echipeaza pana in dinti chiar si atunci cand merg pana la market. In majoritatea cazurilor, motociclistii considera ca cel mai important este sa porti casca, geaca si manusi. Te-ai gandit vreodata ca si zona piciorului este foarte expusa in cazul unei cazaturi? La viteze mici, daca pui motorul jos, prima data te vei lovi la glezna.

Sa fim seriosi, e important sa ramai pe doua picioare, iar prin traficul urban se pot intampla multe incidente la viteze mici, sau chiar sa te calce pe bombeu vreo masina la semafor. Ce, nu vi s-a intamplat? 

In cazul asta consider ca e important sa iti protejezi piciorul. Nu mai e cazul sa umbli in bocanci grosi si incomozi pentru ca piata actuala iti ofera o gramada de alternative – de la sport, la atat de casual ca nici nu iti dai seama ca-s ghete moto. D-asta am ales sa batem putina moneda pe ghetele de oras si am luat-o din partea de jos a listei de preturi. 

De la domnii de la asfalt-uscat.ro am luat o pereche de ghete entry-level: Falco Jackal wtr Air. De ce? Pentru ca erau printre cele mai ieftine care iti ofera, cel putin teoretic, o buna protectie si sunt impermeabile. Si sunt si printre cele mai accesibile, daca luam in considerare preturile de lista ale produselor noi, nu cele din solduri.

Din descriere, iti dai seama ca au protectii D3O in zona gleznei, a calcaiului si bombeului, iar membrana High Tex iti asigura impermeabilitate. Ai protectie in zona in care actionezi schimbatorul si un format urban-sport. Asta e in teorie, asa spune descrierea producatorului, insa cum se simt ele in uzul de zi cu zi?

Am purtat ghetele timp de o luna si mai bine de 2000 de kilometri, prin oras, la plimbare, la birou. In primele doua zile ghetele Falco Jackal wtr Air mi s-au parut rigide, chiar ma intrebam daca “fitting-ul” va ramane asa, insa doua doua zile s-au pliat pe forma piciorului meu si nu am mai simtit niciun inconvenient. 

Mi-a placut foarte tare faptul ca au sireturi si le poti strange atat cat sa te simti confortabil, iar banda de velcro care le acopera te asigura ca nu vei prinde sireturile in comenzile motocicletei. Ghetele Falco Jackal wtr Air mi-au fixat bine piciorul: glezna nu joaca, varful este destul de tare, dupa ce te obisnuiesti cu ele o sa inceapa sa iti placa.

Talpa este destul de aderenta si destul de moale cat sa te poti da jos de pe motocicleta si sa mergi pe jos, fara probleme. Am purtat ghetele si la birou: sa stai 10 ore in birou in aceleasi incaltari destul de groase poate fi un test bun. Aici inca nu am gasit incaltamintea moto perfecta. Daca pe motocicleta se ventileaza destul de bine si nu transpiri, stand la birou vei simti ca iti este cald in ghetele Falco Jackal wtr Air

Cum se comporta pe ploaie? Am apucat vreo 2 ture cu ploaie si asfalt ud. Ghetele au rezistat foarte bine. Simti racoarea ploii, insa in interior piciorul ramane uscat si asta e marele lor plus! 

In concluzie, materialele folosite pentru ghetele Falco Jackal wtr Air sunt destul de bune, mai ales daca te raportezi la pretul lor. Protectiile sunt serioase, insa gheata nu este extrem de rigida cat sa nu poata fi folosita drept o incaltaminte de zi cu zi. Impermeabilitatea nu e doar pe hartie, ea functioneaza foarte bine. Minusul lor este ca atunci cand stai la birou, le folosesti mult pentru a merge pe jos tind sa se incalzeasca destul de tare, ceea ce devine neplacut. 

Verdictul dupa 2000 de kilometri este ca Falco Jackal wtr Air este un produs corect si decent. Ghetele ies in evidenta printr-un raport calitate-pret foarte bun. Nu iti vei lua niste ghete care sa iti vina ca turnate, dar nici nu te vor deranja. Unde mai pui ca le poti folosi si prin oras, dar si la turele mai lungi. Iar argumentul suprem este ca dai pe ele cat pe o pereche de adidasi oachesi “de firma”.

O sa aflam in timp cum se comporta dupa alte cateva mii de kilometri.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.