Sunt marci de motociclete care nasc pasiuni aprinse: unii zic ca-s proaste fara sa le fi incercat, altii pur si simplu se indragostesc de ele. Un astfel de caz gasit si in curtea celor din Borgo Panigale. Ati ghicit! Este vorba despre Ducati. Unii oameni spun ca-s proaste, altii le aleg si nu se mai dau jos din saua lor. Noi am incercat sa gasim o varianta de motocicleta polivalenta. Adica sa poti pleca si la drum cu toata increderea si sa te si ajute la mersul zilnic prin Bucurestiul aglomerat. Asadar, ne-am urcat la ghidonul lui Ducati Multistrada 950.

Povestea Multistrada nu e chiar noua, ci de prin 2003. Atunci a aparut primul model din aceasta serie, de fapt a fost vorba despre un concept. In 2010 apare fratele mare, de 1200cc, iar in 2016 isi face aparitia in familia Ducati, mezinul Multistrada 950.

De ce am ales Ducati Multistrada 950? Pentru ca din hartii ni s-a parut suficient pentru uzul cotidian motorul de 937cc si 113 cai putere.

Din capul locului trebuie sa va spun ca motocicleta este o varianta de mijloc absolut suficienta, atat pentru oras, cat si pentru o plimbare in doi la final de saptamana. Ce va mai pot spune este ca mi s-a parut incredibil de prietenoasa cu riderul, multumita sumedeniei de sisteme de siguranta de la bord – Ducati Multistrada 950 vine cu o palarie de moduri de rulare si sisteme de siguranta.

Asa ca am dat cheie propulsorului Testastretta Twin intr-o zi de miercuri si am luat la pas Bucurestiul aglomerat ca sa ne dam seama cum se comporta simpaticul bolognez in uzul de zi cu zi. De cand te sui pe motocicleta realizezi ca italienii astia s-au aplecat bine de tot asupra ergonomiei. Nu cauti absolut nimic, nici pe la picioare, nici pe la comenzile de pe ghidon. Totul iti pica in mana.

Stiu, veti spune ca preturile Ducati sunt piperate si nu neg lucrul asta, insa se pot justifica. Pana sa ajungem la micul calculator aflat sub carene va pot spune ca plasticele de pe motocicleta sunt de o calitate superioara, peste media pietei – este un argument care justifica pretul ceva mai mare.

Ca tot vorbeam de ergonomie, ghidonul este destul de lat cat sa stai comod si chiar daca iti pui problema ca nu o sa incapi printre masini, cu putin exercitiu vei reusi sa faci asta. Saua este foarte comoda si undeva la 84 de cm inaltime  pentru 1.80m inaltime a pilotului ajungi numai bine cu picioarele pe sol.

Punem in miscare cele 205 kilograme ale lui Ducati Multistrada 950 si nu ne mira ciclistica excelenta. E o caracteristica a Ducati, de altfel italienii nu au dus niciodata lipsa de biciclete. Motocicleta se misca foarte usor, e intuitiva, pare usoara, ce sa mai… o ciclistica demna de invidiat!

Aici te ajuta roata fata de 19” – care iti arata putin si voitul caracter de adventure al motociletei dar si suspensia reglabila. Ca tot veni vorba despre asta, mi-as fi dorit o furca fata ceva mai tare, insa avand in vedere ca e reglabila putem admite ca nu am stat sa bibilim reglajele suspensiei.

Daca te-ai urcat pe motocicleta trebuie sa te joci prin meniul ei. Aici apare cireasa de pe tort. Ducati Multistrada 950 vine cu  4 moduri de putere: Sport, Touring (cu toti cei 113 cai), Urban si Enduro (care livreaza 75 de cai). Toate isi regleaza atat puterea, cat si interventia ABS-ului Bosch si a controlului tractiunii. Mergand prin jungla urbana, nu ne-am deslusit foarte bine cum functioneaza ele, unde mai pui ca motocicleta noastra era nou-nouta asa ca motorul era in rodaj – iar indicatiile producatorului in astfel de situatii trebuie respectate cu sfintenie, indiferent de ce spun toti “priceputii” din service-urile de la coltul strazii.  Pe Ducati Multistrada 950 totul este ride-by-wire.

Ca tot am amintit mai devreme despre ABS-ul Bosch: este unul clasic, nu de tip cornering. Are trei niveluri de inverventie. Primul, in modul Enduro care nu blocheaza roata spate, al doilea actioneaza amble roti si al treilea care nu permite ca roata spate sa se ridice (deci actioneaza asupra rotii fata).

Controlul tractiunii are si el 8 niveluri de inverventie. Primele doua sunt destinate mersului in afara drumului amenajat, iar pe masura ce inaintam spre nivelul 8, controlul tractiunii devine din ce in ce mai invaziv.

La o prima intalnire, Ducati Multistrada 950 pare genul de motocicleta care sa vina cu un plus de atentie din partea producatorului, multa tehnologie si o reteta de drum.

Ce ne-a placut? In mod evident, ciclistica. Motocicleta raspunde imediat la schimbarile rapide de directie si la strecuratul printre masini. Despre motor nu ne putem da foarte mult cu parere si il asteptam cand se va termina bine-meritatul rodaj. Ne-a mai placut calitatea peste medie a materialelor folosite si pozitia la ghidon.

Ce nu ne-a placut? Furca destul de moale – chiar daca reglabila. Probabil ca isi gaseste sensul pe drumurile neamenajate si poate fi reglata. Chiar daca am fost incantati de meniul vast, personal mi-a fost putin greu sa il parcurg.

Pretul distractiei, in functie de dotarile pe care le alegi variaza intre 13.080 si 14.290 euro.

Foto: Iulia Matache

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.