Nu e chiar usor sa gasesti un mix ideal pentru o motocicleta adventure. Unele sunt prea mari si grele, cele care sunt usoare nu te multumesc in ceea ce priveste puterea, cele care le au pe amandoua parca-s prea de strada… si cum iti alegi motocicleta daca vrei sa faci si drumuri lungi si neprietenoase? Eu cred ca alegi un soi de adventure-custom. Se poate! Tocmai ce am zarit noi unul care mosteneste un BMW F800GS, il cheama BMW F800GS RallyCompX.

Creatia ii apartile lui Manuel Villa, care in ultimii ani s-a ocupat de modificat motociclete, asa ca a decis ca pe mainile lui trebuie sa incapa si un BMW F800GS.

Villa a pus bazele MST, adica Moto Special Things – a inceput sa construiasca kit-uri de rally pentru motociclete care pot fi instalate pe agregatele cu 2 roti fara sa strice modelul initial. Astfel, modificarile sunt reversibile. Lui Manuel Villa nu i-a fost chiar peste mana sa se apuce de un asemenea proiect, mai ales ca toate piesele metalice sunt manufacturate in atelierul familiei.

In ceea ce priveste BMW F800GS RallyCompX, Villa povesteste ca si-a dorit o reinterpretare a faimoaselor maxi-enduro. De ce a ales ca baza de plecare un BMW F800GS? L-au incurajat cadrul, ergonomia motocicletei care-s gandite pentru ture lungi, dar si motorul care pana acum pare compromisul reusit in piata moto.

BMW F800GS RallyCompX vine cu roti tubeless de la Kineo, putin modificate la CNC – asta a redus greutatea cu 4kg pentru fiecare roata. Nici furca nu a ramas aceeasi: jambe Mupo – mai usoare si mult mai performante pentru ca iti permit tot felul de reglaje. Tot Mupo a fost solutia si pentru amortizorul spate: un Mupo AB2. Bineinteles ca si evacuarea a fost schimbata tot cu una mai usoara.

Si ca totul sa fie incununat cu succes, motocicleta a primit kit-ul RallyCompX: un carenaj nou MST ca sa arate cat mai aproape de o motocicleta demna de aventura prin desert. Carenajele la care ne uitam cu bavetica in coltul gurii sunt facute din plastic-ABS si plexiglass, sunt legale pe strada si mai au si omologarile europene pentru siguranta. Ele pot fi montate pe motocicleta fara vreo modificare.

Villa a umblat putin si la lumini, asa ca avem faruri cu LED de 100 de watti fiecare. Bordul a ramas la fel.

Poate ca nu gasesti in showroom o motocicleta chiar asa cum visezi ca sa te urci pe ea si sa pleci unde se termina harta, dar cu astfel de kit-uri si inventii s-ar putea sa te apropii foarte tare de ceea ce iti doresti. Hai sa recunoastem, BMW F800GS RallyCompX arata demential!

 

 

 

 

 

 

 

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.