Vedeta standului portocaliu a fost KTM 790 Duke, un naked mediu pentru care performantele conteaza mai mult decat aspectele practice. 105 CP sunt disponibili, asa ca, noul duce austriac are si cu ce sa-si sustina pretentiile.

In mare parte, pretentiile extreme sunt meritul noului propulsor de 790 cmc, primul bicilindru in linie de la Mattighofen, denumit LC8c (c de la compact). Cei doi cilindri sunt gestionati ptin intermediul unei distributii cu doua axe cu came care actioneaza supapelele prin intermediul culbutorilor, iar vibratiile sunt atenuate de un arbore de echilibrare.

Cum era de asteptat, sistemul electronic dispune de mai multe moduri de functionare ale motorului, ale cornering ABS-ului (inclusiv un mod denumit Supermoto) si ale sistemului de control al tranctiunii.

Cadrul este si el unul nou, din otel tubular, dar cu semi-cadrul spate din aluminiu. Suspensiile ofera cursa la fel ca in cazul unui Adventure, iar garda la sol este suficienta pentru orice situatie in care ai putea ajunge cu roti de 17″.

Fanii il asteptau, presa il astepta, toata lumea stia cam cum arata, asa ca… unde-i marea veste? Ei bine…

KTM 790 Duke umple un gol in familia nakedurilor austriece, inserandu-se intre ultra-performantul SuperDuke si mai economicele monocilindre, dar reprezinta mult mai mult de atat. Este primul pas in umplerea prapastiilor din gama austriecilor. Ok, am stabilit ca intra perfect intre nakedurile monocilindrice si radicalul Super Duke, acum ganditi-va ce gol este intre gama Enduro si cea Adventure. Aici vine fratele, deocamdata concept, 790 Adventure.

Aparent, acesta este un full-blown Dakar bike, dezvoltat fara a tine cont de restrictiile regulamentului. Daca te uiti mai atent, vezi ca are cam acelasi cadru ca nakedul, aceeasi bascula… adica e cam pe aceeasi felie cu BMW F850GS si Honda Africa Twin.

Cel mai probabil, anul viitor vom vedea un model de serie care va pastra principalele elemente de la acest concept, iar mai apoi, o serie intreaga de variatiuni

Imaginati-va si versiunea cu roti turnate (19″ cu 17″). Hmmm, ce familie interesanta! Si toata in jurul acestui nou propulsor bicilindric, mai economic si mai putin performant decat extravagantele V-twin-uri, dar care va permite KTM sa atinga o baza mult mai larga de clienti.

Share.

Leave A Reply