Acum ceva vreme baverezii lansau o struto-camila: un bagger asezat (cumva nenatural, insa cu succes) pe cadrul unui tourer veritabil. Am privit atunci cu mare scepticism conceptul lor, insa dupa ce m-am urcat in saua lui BMW K 1600 B mi-am dat seama ca asta e reteta castigatoare pentru un cruiser care sa capete si performante demne de un tourer. Nu sunt foarte multe zile de cand Honda a lansat imagini si chiar motocicleta in “carne si oase” la EICMA – noul Goldwing. Cu totul si cu totul senzational. Mi se parea absolut firesc ca BMW sa riposteze preventiv, asa ca avem un nou model din zona cruising-tourer: BMW K 1600 B Grand America.

Vorbim, practic, de acelasi BMW K 1600 B cu multe accesorii. Acest lucru face din BMW K 1600 B Grand America o motocicleta eminamente premium.

Designul este acelasi, motorul este acelasi – 1600cc, 6 cilindri si 160 de cai – cadrul este acelasi, iar cu siguranta optionalele sunt aceleasi. Din standard avem suspensie Dynamic ESA, marsarier, moduri de rulare, asistenta la schimbarea treptei de viteza. BMW K 1600 B Grand America se inspira serios din zona customurilor americane: un topcase generos, evacuari cromate.

De ce nu BMW K 1600 B Grand America?

Ce nu mi-a placut in ceea ce priveste aparitia lui BMW K 1600 B Grand America este urmatoarea fraza din prezentarea modelului: “Based on the principle of “The American Way of Riding”, the top speed is limited to 162 km/h or 101 mph”. Apai… de ce mi-as mai lua ditamai orca de motocicleta, dar risc sa fiu depasit de un Logan si sa fiu pus in pericol?!

 

Inteleg ideea de a vinde visul american sub o forma germana: un fel de hot-dog in care gasesti un wurst, insa (cu parere de rau) BMW K 1600 B Grand America, nu m-ai convins. De ce nu as prefera un BMW K 1600 B normal pe care sa-l accesorizez si sa imi permita viteze demne de 2017, in loc sa ma limitez la cei 160 km/h cu o motocicleta incredibil de potenta?

Share.

Leave A Reply