Noul Honda CB 1000R nu e nici cal nici magar. Adica nici super-naked precum Aprilia Tuono sau KTM Superduke, dar nici retro ca Triumph Thruxton sau BMW R NineT. Pai si…?

2018 CB1000R

Nu este exclus ca japonezii de la Honda sa fi prins un curent castigator. Honda CB1000R nu este nici irational de retro, dar nici ignorant de modern. Cu o putere destul de aproape de cea a super-nakedurilor si cu o atentie la design similara cu cea atribuita motocicletelor retro (fara a intra pe terenul alunecos al hipster-bike-urilor), totul intr-un pachet cat se poate de minimalist in 2018, Honda s-ar putea sa fi gasit genul ala de reteta evident buna, dar la care nu s-a gandit nimeni pana acum.

2018 CB1000R

Motorul este tot cel de la vechiul Honda CBR 1000RR (2004-2007), dar vine la pachet cu sistemele de management electronic (ride by wire, control al tractiunii, riding modes, etc) si cu un set de pistoane forjate redesenate.

O miscare in directia economica este adoptarea unui cadru de otel in locul celui din aluminiu… Nu cred ca adoptarea acestei solutii are ca ratiune rigiditatea sau masa proprie, dar, daca vine cu un pachet financiar convenabil, pot trai cu ideea ca am sub mine cadrul de la vechiul Honda CBF.

Cu 145 CP, “Neo Sport Cafe” nu se apropie foarte mult de elita super-naked-urilor, insa, daca vine la un pret competitiv, nu departe de al vechiului Honda CB 1000R, si cu o ciclistica la fel de echilibrata, noul CB ar putea fi… un pic mai bun decat vechiul CB… Si, daca mai pui si un design curajos, s-ar putea sa avem o reteta miraculos de buna… sau, dimpotriva, un esec total. Doar 2018 ne va spune care dintre aceste variante va fi.

Share.

Leave A Reply