Dupa doi ani de la lansare cu sule si trambite a modelului retro, Scrambler, Ducati revine cu o versiune vitaminizata: Scrambler 1100. De fapt, nu pre putem vorbi despre o “versiune”, ci mai degraba despre un model complet nou, care pastreaza de la prima versiune (pardon, model) numai liniile generale.

Adoptarea batranului Desmodue de 1100 cmc (pe care toata lumea il credea defunct dupa disparitia vechiului Hypermotard) a impus construirea unui cadru nou, apoi a unei bascule noi… si daca tot s-a ajuns acolo, suspensiile sunt de pe un raft de mai sus, frana fata are un disc in plus… Chiar si rezervorul, desi pastreaza liniile originale, are un design nou. Ce mai… clasa noua, pretentii noi.

Desi provine de la vechiul Monster EVO, bicilindricul racit cu aer produce un “modest” 86 CP (fata de aproape 100 cat avea vechiul naked), o cifra despre care insusi Domenicali recunoaste ca nu e tocmai impresionanta, dar tot el zice ca cei care vor incaleca Scrambler-ul cel mare vor fi multumiti.

Ca si in cazul fratelui mai mic, Scrambler 1100 vine in mai multe versiuni de echipare: Standard, Special si Sport. In plus fata de Standard, Special-ul vine cu roti spitate, dar si cateva kilograme. Cinci, pentru a fi mai exact. Pe langa kilograme, pachetul include si o sa mai eleganta, evacuari cromate si o coloristica imprumutata de la Boss-ul ala mare (adica… AUDI).

 

Cea mai mare cantitate de sare si piper o contine versiunea Sport. Chiar daca vine tot cu 86 CP, acesta se lauda cu suspensii Ohlins la ambele roti, etrieri fata Brembo Monobloc M4.32 si… fara surplusul de kilograme al versiunii Special.

Asadar, chiar daca nu se apropie de cei 110 CP ai lui BMW R NineT si nici nu vine cu un pachet retro similar gamei de la Triumph, Scrambler 1100 are serioase atuuri pentru a deveni un jucator important in segmentul retro/classic/hipster-bike. Si daca intregul pachet va veni la un pret la fel de competitiv ca si in cazul fratelui mai mic… am putea vedea un nou hit venit din Borgo Panigale.

Share.

Leave A Reply