Intr-o epoca in care toti constructorii cauta sa dezvolte gamele touring, iar motocicletele devin din ce in ce mai performante, insa voluminoase, Yamaha s-a hotarat sa scoata pe piata o motocicleta simpla, usoara si zglobie. Ca sa aiba mai mult farmec, inginerii din Iwata au decis ca naked-ul lor sa intre in gama Heritage, asa ca l-au inzestrat cu un look atat de specific anilor ’70. De ce nu ti-ai dori o motocicleta care consuma putin, arata bine si te ajuta sa te strecori in trafic? Si sa nu uit! Costa foarte putin! Descoperim atuurile Yamaha XSR 700.

Orice poveste ar trebui sa aiba un inceput. Ar trebui… Povestea lui Yamaha XSR 700 nu are ceva aparte. Pur si simplu m-am si gandit cum o sa ma strecor printre masini cu ghidonul ala nici prea lat, nici prea ingust si cum o sa ma joc cu motocicleta de doar 186  de kilograme cu tot cu ABS. Am zis 180 de kilograme, zau ca nu le simti!

 Sa incepem cu designul. Clasic, un far rotund, un stop pe LED demential si culori care aduc aminte de motocicletele anilor ’70. Cine a spus vreodata ca simplu si clasic nu inseamna si sexy, sa se mai uite inca o data la Yamaha XSR 700. Poate un radiator negru ar fi avantajat mai tare motocicleta, insa mai conteaza?! Totul este clasic, de la dungile albe de pe rezervor la profilul anvelopelor  Pirelli Phantom, chiar si saua cu totul vintage, in doua texturi, care nu te va lasa sa aluneci pe motocicleta.  Si stopul! Stopul cu LED, trebuie sa vedeti stopul!

La Yamaha XSR 700 totul este construit in jurul motorului imprumutat cu succes de la suratele MT07: un bicilindru paralel de 700cc, cu 75 de cai. Amortizorul spate se prinde direct de blocul motor, iar cadrul doar imbraca motocicleta. Rezulta o bicicleta foarte usoara dintr-un cadru cu ax central din otel tubular subtire.

Si cum nu puteam rata opinia unui specialist, am fost cu Yamaha XSR 700 la Alf – Bandisca. Din prima privire a gasit ceva de customizat. Modul de constructie al motocicletei iti permite sa faci din Yamaha XSR 700 aproape tot ce vrei, fiind visul oricarui pasionat de motociclete custom. Cum ar fi sa ai o motocicleta custom retro, unica si cu totul noua! – cred ca se anunta niste surprize!

Dupa ce am mers cativa metri cu Yamaha XSR 700 am tipat in casca: “Ba, astia au pus motor de 700 pe o bicicleta de 125!”

Biciclindrul paralel care propulseaza Yamaha XSR 700 nu vibreaza. Punct! In schimb, trage cu ardoare si urca foarte bine in ture. E prietenos in turele joase si iti permite greseli, insa din momentul  in care ai trecut de limita celor 6000 de ture, parca ceva ii injecteaza adrenalina si o ia la goana. O ia la galop atat de tare incat trebuie sa te tii de ghidon, mai ales dupa 100 + km/h, pentru ca Yamaha XSR 700 este un naked pur-sange, iar protectia la vant exista, dar nu prea-i!

Motocicleta pare extrem de usoara, iar formatul ei: ghidon nu foarte lat, pozitie in sa destul de inalta si scarite inalte  – o face un adevarat atlet urban. Te bagi printre masini fara griji si o inclini de pe o parte pe cealalta cu sete.

Scaritele sunt amplasate destul de sus. Nu te deranjeaza, dar te ajuta atunci cand vrei sa o inclini mult.

Faptul ca Yamaha XSR 700 nu isi arata greutatea, centrul ei fiind destul de sus, iti da un plus de energie la manevrele de pe loc. Chiar vei avea impresia ca pilotezi o jucarie. Cu putin antrenament vei ajunge sa nu pui picioarele jos la stop daca cronometrul semaforului arata mai putin de o jumatate de minut.

Sa ajungem si la partea cu minusuri? Ca doar motocicletele noi sunt laudate de toata lumea!

Yamaha XSR 700 care a ajuns la noi avea cam 7000 de kilometri. Dat fiind ca e o motocicleta de test, este posibil ca toate lucrurile sa nu fie chiar “ceas”, insa mi-as fi dorit o furca fata mult mai ferma – asta se poate rezolva cu arcuri progresive, sau – in cazul in care ai un buget redus – cateva grade in plus la uleiul de furca. De aici pleaca si o franare mai grea, in ciuda discurilor faţă duble de 282 mm cu etriere cu 4 pistoane, pentru ca furca se afunda, iar franarea se lungeste si ai impresia ca trenul fata nu este stabil. Noi discutam acum despre momente in care sari calul si mergi destul de tare… si trebuie sa te opresti repede!

Ce mi-a placut?

Mi-a placut foarte tare bordul! Este simplu si complet. Ai toate informatiile de care ai nevoie: de la cata benzina mai ai, la cate grade sunt afara. Totul e sa te joci cu cele doua butoane.

Ma declar fascinat de bicicleta Yamaha XSR 700. Motocicleta pare ca are doar 100 de kiloegrame si se piloteaza incredibil de usor. Nici nu trebuie sa te gandesti ca vrei sa virezi ca ea deja ia curba! Senzatie! Eu m-as da cu jucaria asta pe circuit!

Deci asa,

Ai o motocicleta frumoasa, cu plastice de buna calitate, care sigur o as te faca remarcat.

Ai o motocicleta cu un motor extraordinar, elastic si bivalent – poate sa mearga si incet si trage ca un apucat la nevoie, insa consuma in oras undeva sub 6%, chiar daca dupa o tura te opresti la cofesionar. Unde mai pui ca deja propulsoarele MT07  cu 75 de cai putere si-au dovedit fiabilitatea.

Ai putine lucuri electronice care-ti pot da batai de cap.

Ai o motocicleta noua care costa  7.650 Eur

Foto: Iulia Matache
 

Share.

Leave A Reply