O motocicleta trebuie sa aiba de toate: de la versatilitate la atitudine. Dar oare ce primeaza? Pentru multi dintre noi atitudinea e importanta. Motocicleta trebuie sa te reprezinte, trebuie sa arate ce esti, ce vrei si unde te afli. Deci atitudine. Cand m-am uitat prima data la BMW NineT Racer mi-am amintit de piesa celor de la Brother Dege – Too Old to Die Young!

Cand o motocicleta arata asa cum o face BMW NineT Racer trebuie sa iti dai seama de unde a pornit toata povestea, asa ca e nevoie de putina istorie. SI daca ma uit eu atent in enciclopedia lui Roland Brown – On 2 Wheels imi dau seama ca totul a pornit in 1974  cu BMW R90S – de altfel, prima motocicleta care putea sa depaseasca bariera celor 200km/h – e drept ca viteza maxima data de cei 67 de cai era de 201 km/h. Boxerul era si atunci ca si acum, carena fata cu un far rotund se potrivea perfect vremurilor si de aici mi se pare ca a aparut inspiratia pentru BMW NineT Racer, ca seamana al dracului de tare! Adevarul este ca inspiratia a venit de la BMW R90S, insa autorul este celebrul designer Roland Sands si al lui Concept 90.

Este clar ca BMW NineT Racer are la baza un proiect retro. Farul rotund, semicarena la fel de vintage, monopostul te duc cu gandul la cursele din anii ’70. La fel si culorile alb-albastru-rosu sunt specifice bavarezilor cand vine vorba de intreceri!  Ceasurile analogice de pe bord isi aduc si ele contributia la look-ul retro.

Si cum nu se putea o motocicleta vintage cu un alt motor decat clasicul boxer de 1200cc racit cu aer si ulei – si Parkinsonul specific al motorului care trage dreapta.

Rotile pe 17’ sunt turnate, desi la un café-racer mi-as fi dorit tare niste spite. Ar fi fost vintage cu totul.

Pana la urma reteta este arhicunoscuta, dar cu functioneaza?

Te urci pe motocicleta si simti cum ghiozdanul pus fara voia ta in fata, in zona abdominala te deranjeaza. S-ar zice ca incomoda, eu as zice ca e o pozitie sport clasica. Rezervorul lung te determina sa te intinzi pe motocicleta in timp ce te strofoci sa-ti indesi picioarele sub sezut.

Ai pornit motorul si auzi balbaiala motorului boxer si guturaiul de bass care iese prin tobele stock, insa intr-un mod extrem de placut pentru o evacuare de fabrica. Te bucuri extrem de tare de manerele incalzite optionale si de butoanele care iti actioneaza micul display de pe ceasurile analogice si iti ofera toate informatiile de care ai nevoie.

Calitatea materialelor de la bord este una excelenta, dar oare cand a suferit BMW la capitolul asta?!

Abia cand pleci de pe loc ai prima surpriza cu adevarat notabila. Te-ai astepta ca ciclistica sa fie una subviratoare, insa BMW NineT Racer vine cu un cadru tubular care iti ofera o ciclistica neutra. Motocicleta se indreapta incotro ii arati fara prea multe nazuri. In ciuda pozitiei incomode, este foarte usor de pilotat, nici nu isi arata greutatea.

Nu vei realiza vreodata ca motocicleta pe care te afli cantareste 220 de kilograme gata de drum.

BMW NineT Racer te duce direct la esenta motocicletelor sport: de la look-ul vintage pana la ciclistica. Te urci pe ea si ai deja o mica senzatie de pilot din anii ’70, insa te bucuri de toata tehnologia moderna. N-as sti cum sa explic cat de usor se inclina de pe o parte pe alta motocicleta: atat de usor incat pintenii scaritelor sunt foarte lungi. Asta nu inseamna ca nu ii poti poliza in voie.

Am concluzionat deja ca cireasa de pe tort in cazul lui BMW NineT Racer este bicicleta.

La capitolul frane nu as zice ca stam la fel de bine ca in alte episoade BMW. Avem pe fata doua discuri de 320mm si ABS din standard, insa nu te da nimic pe spate, nici pe fata. Chiar si asa nu iti va pune nimeni probleme. De aceasta data franele sunt corecte si suficiente.

Despre motor ce ar mai fi de spus? Il stie toata lumea: clasicul boxer de 1200cc si 110 cai putere racit cu aer si ulei.
Rezervorul de 17 litri si consumul de 6.5% in oras iti permit o autonomie bunicica.

Mi-as lua un BMW NineT Racer doar pentru naveta zilnica, cu mult stil si atutidine. Desi imi asum ca voi purta un ghiozdan in spate tot timpul, nu m-ar deranja cu absolut nimic sa bat 50-80 de kilometri zilnic si sa intorc toate privirile. Pretul celebritatii? 13.530 euro cu tot cu TVA.

Fotografiile de la final sunt opera Iuliei Matache

DATE TEHNICE   BMW R nineT Racer
Engine    
Capacity cc 1 170
Bore/stroke mm 101/73
Output kW/hp 81/110
at engine speed rpm 7 750
Torque Nm 116
at engine speed rpm 6 000
Type   Air/oil-cooled 2-cylinder boxer engine
No. of cylinders   2
Compression/fuel   12.0:1 / premium unleaded (95-98 RON)
Valve/accelerator actuation   DOHC
Valves per cylinder   4
Ø intake/outlet mm 39/33
Ø throttle valves mm 50
Engine control   BMS-MP
Emission control   Closed-loop 3-way catalytic converter
     
Electrical system    
Alternator W 720
Battery V/Ah 12/14 maintenance-free
Headlight W 60/55 H4
Starter kW 1.2
   
Power transmission – gearbox  
Clutch   Hydraulically activated dry clutch
Gearbox   Constant-mesh 6-speed gearbox
Primary ratio   1.737
Transmission ratios I 2.375
  II 1.696
  III 1.296
  IV 1.065
  V 0.939
  VI 0.848
Rear wheel drive   Universal shaft
Transmission ratio   2.91
     
Suspension    
Frame construction type   Tubular space frame in steel, engine self-supporting
Front wheel suspension   Telescopic fork, Ø 43 mm
Rear wheel suspension   BMW Paralever
Total spring travel, front/rear mm 125/120
Wheel castor mm 103.9
Wheelbase mm 1 491
Steering head angle ° 63.6
Brakes front Hydraulically activated twin disc brake, Ø 320 mm
  rear Single-disc brake Ø 265 mm

 

      BMW R nineT Racer
  Wheels   Aluminium cast wheel
    front 3.5 x 17″
    rear 5.5 x 17″
  Tyres front 120/70 ZR 17
    rear 180/55 ZR 17
       
  Dimensions and weights    
  Total length mm 2 105
  Total width with mirrors mm 920
  Seat height mm 805
  DIN unladen weight, road ready kg 220
  Permitted total weight kg 430
  Fuel tank capacity l 17
       
  Performance figures    
  Fuel consumption (WMTC) l/100 km 5.3
  0‒100 km/h s 3.5
  Top speed km/h 200

 

Share.

Leave A Reply