Te-ai hotarat sa iti cumperi o motocicleta, insa nu stii exact ce model vrei. Practic, asta e greseala pe care o facem cu totii atunci cand ne luam o motocicleta: nu suntem sinceri cu noi atunci cand ne gandim la ce o sa o folosim. Hai sa vedem de ce au nevoie majoritatea motociclistilor: un commuter care sa te duca la birou, sa faci mici escapade de weekend cu pasager sau fara, o motocicleta care sa te lase sa te strecori in trafic si sa nu traga benzina din rezervor mai ceva ca scurgerea de la cada. In cazul asta avem si o solutie: Yamaha Tracer 700.

Stiu ca nu vei gasi niciodata motocicleta perfecta, ci trebuie sa faci un compromis pe undeva. Dar oare cat esti dispus sa lasi de la tine? Eu nu sunt chiar asa de ingaduitor – adica as renunta la foarte putine si as cauta cea mai versatila motocicleta, cea mai puternica si cu cel mai mic pret din clasa ei. Hai ca suna prea pe romaneste: Ieftin si bun! De data asta se poate… Yamaha Tracer 700.

De cele mai multe ori, testele incep cu partea de design. In cazul Yamaha Tracer 700 este simplu, spartan, insa respecta linia Yamaha cu cele doua blocuri optice mari care par ca… ochii de musca! Carenajul fata te apara cat de cat de vant. Nu e chiar un tourer desavarsit, desi cei din Iwata l-au incadrat la Sport-Tourer, insa esti aproximativ protejat de vant in zona superioara a picioarelor si in zona torsului.

As spune ca Yamaha Tracer 700 este o motocicleta functionala. Nu e axata pe dichisuri. Japonezii au urmarit sa aduca pe piata un raport calitate-pret cat mai bun, asa ca apar si concesii. Da, nu arata premium, insa nu arata rau! Plasticele sunt bune, la fel si finisajele.

Cand m-am urcat pe motocicleta am avut o mare mirare. Rezervorul de 17 litri iti permite sa strangi tare motoreta intre picioare. Este foarte ingust in zona dinspre pilot, astfel incat controlul asupra motocicletei este desavarsit. Scaritele sunt puse dupa un indelung studiu, sau nu… cert e ca sunt acolo unde trebuie pentru un commuter.

Piesa de rezistenta mi s-a parut ghidonul. Nici lat, nici ingust, ci fix cat sa iti permita sa te bagi printre masini ca sageata lui Robin Hood. Bine, la manevrele astea de pe loc si la viteza mica te ajuta foarte tare centrul de greutate foarte bine pus pe mijlocul motocicletei (asta incepe sa devina o caracteristica Yamaha) si greutatea de doar 196 kilograme la plin!

 Poate ca la greutatea scazuta a Yamaha Tracer 700 a pus osul si cadrul tubular, care iti ofera o bicicleta incredibil de intuitiva. Motocicleta se muta de pe o parte pe alta mai repede decat ti-ai putea inchipui.

Ambivalenta ei vine chiar de aici: poate fi o motocicleta banala, de naveta, insa in momentul in care te apuca… poti sa mergi cu ea foarte sportiv, sau poti sa iti iei pasagerul si sa faci plimbari lungi – care sunt putin indulcite de handguard-uri si parbrizul reglabil manual.

Bordul este unul digital si iti ofera mai multe informatii decat ai avea nevoie, dar lucrul asta devine deja standard.

Franele sunt foarte performante, cu ABS si discuri dantelate de 282 pe fata si 245 pe spate – in contextul unei motociclete usoare isi fac treaba excelent!

Suspensia spate se achita cu brio de treaba, chiar si cu pasager, in timp ce furca fata ar fi meritat cateva reglaje – uneori arata ca-i prea moale pentru un mers sportiv, insa “inghite” excelent denivelarile din asfalt.

 

 

 

Dar de unde isi ia Yamaha Tracer 700 sarea si piperul?

Evident, propulsorul MT07 iti pune un zambet larg pe chip. Este silentios si nu te avertizeaza pentru ce o sa urmeze. Motorul este foarte bine echilibrat. Testul suprem? Iti pui ochelarii pe sa ca sa iti iei casca si ochelarii nu se misca – vibratiile nu se transmit catre pilot sub nicio forma.

In cifre seci nu te incanta nimic: un biciclindru de 689cc cu 75 de cai si aproape 70 Nm. Eh…

Dupa ce ai pornit realizezi ca poate sa mearga incetisor si te obisnuiesti cu gandul asta: e doar un 700cc, nu poti avea mari asteptari. Incearca sa tragi de gaz!

Cred ca in pachetul motorului se afla jumatate de drac. Motocicleta urca in ture incredibil de repede si te imbie sa accelerezi. Motorul nu smuceste, dar impinge motocicleta mult peste ceea ce ti-a transmis la prima vedere. Ii place atunci cand intreci norma si mergi in ture si nu spune “nu” nici atunci cand accelerezi cu sete in ture inalte. Vei fi cel ai fericit rider daca alegi sa sprintezi undeva intre 7000 si 8000 de ture, acolo avand raportul optim putere-cuplu.

Pentru un rulaj urban si demn de spovedanie am obtinut un consum de 6%, in contextul in care producatorul indica undeva la 4,5% – ceea ce cred ca e plauzibil intr-un regim de condus decent si extraurban.

 

Ce mi-a placut:

  • Raport calitate/pret excelent
  • Un motor sprinten, bine echilibrat,
  • Ciclistica intuitiva

Ce nu mi-a placut:

  • Parbrizul poate prea mic
  • Suspensia fata fara reglaje (dar la pretul asta…)Foto de Iulia Matache
Share.

1 Comment

Leave A Reply