Acum ceva timp, in Italia, mai toata presa moto (baietii aia seriosi cu redactii si motociclete ale companiei) testa o noua gama de off-road a celor de la Yamaha. Nu ma pricep eu foarte tare la enduro si motocross – nu cred ca m-am urcat de mai mult de 10 ori pe o astfel de capra, dar altceva mi s-a parut interesant! Iti faci setarile motocicletei de pe o aplicatie mobila! Aha! Exact asa cum chemi un taxi! Hai sa va explic!

 

Noua Yamaha YZ450F – jucarie pentru cei care chiar se pricep la noroaie daca stai sa te gandesti ca totusi e un “patru jumate” – e o motocicleta cu totul si cu totul noua. De la motor, la cadru, la… tot!

Inginerii cu ochi oblici din Iwata s-au gandit ca nu ar strica un cadru ceva mai suplu, asta pentru un mai bun control al caprei din dotarea sportivului entuziast. Apoi s-au gandit ca o motocicleta cu care sari mai ceva ca o capra neagra ar trebui sa fie din ce in ce mai stabila atunci cand incerci sa obtii un timp cat mai bun pe X-up-urile de pe circuit si accelerezi cu sete. Concluzia a fost ca nu ar strica alte prinderi pentru motor, astfel incat motocicleta sa fie cat mai echilibrata.

Au marit si ampatamentul: pipa furcii este cu 5mm mai in fata. Poate ca nu ti se pare mult, dar asta face din noua Yamaha YZ450F o motocicleta mai stabila decat vechea Yamaha YZ450F. Ca tot am amintit de furca – are un offset nou: de la 22 la 25mm si un flux mai mare de ulei, ceea ce inseamna ca este mai performanta.

Suspensia spate este mai usoara cu 210g, desi capacitatea de ulei este marita.

Pana si rezervorul (acum de 6.2 litri in loc de 7.5) si saua sunt mai inguste si… motocicleta are aceeasi greutate desi acum ne bucuram de un starter electric – din aceeasi pricina motorul este mutat cu 2 grade catre pilot, pentru a face loc noului starter.

Ce incerc eu sa va spun?

Faptul ca japonezii de la Yamaha au incercat sa reduca greutatea prin fiecare surub si piulita, dar s-au straduit ca motocicleta sa fie din ce in ce mai manevrabila pentru un control excelent pe circuit.

Dar ce e foarte interesant la modelul 2018 al Yamaha YZ450F?

 

Cand mergi la circuitul de motocross important este sa ai setarile potrivite. Cum faci setarile daca vezi ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de la circuit? Sa zicem ca vine repejor o ploaie si circuitul se transforma intr-o mare balta de noroi. Ce faci?

Pui mana pe telefon! Nu ca sa suni un prieten, ci ca sa iti revizuiesti setarile! Asta pentru ca modeul 2018 Yamaha YZ450F poate fi mapat de pe telefon. Nu iti trebuie decat o aplicatie pe care o gasesti pe App Store sau Google Play. Asta tine locul device-ului plug&play pe care modelele anterioare il aveau.

Fiecare motocicleta are CCU – pe romaneste: Communication Control Unit.  Smecheria asta tehnologica are WiFi! Deci telefonul se poate conecta foarte usor la ea!

Pilotul isi poate seta hartile pe loc sau le poate trimite prin email, le descarca in telefon si le modifica pe loc in pauza dintre manse!

Laser frate!

Share.

Leave A Reply