Mai toti impatimitii fenomenului cauta motocicleta perfecta. Si daca te-ai imbolnavit de ture lungi, cautarea e si mai acerba. Stiu ca nu exista motocicleta perfecta, dar stiu una care nu e prea departe: BMW K1600 GT.

Cu motocicleta despre care o sa scriem mai jos vei descoperi o alta fata a mersului pe 2 roti, iar placerea se apropie de o puritate demna de ora de chimie!

Nu stiu ce au facut bavarezii cand au gandit ce sa mai adauge pe seria K1600 astfel incat sa fie mai atragatoare decat suratele mai cu etate, dar le-a iesit!

Sa incepem cu inceputul:

E o motocicleta mare si serioasa. Iti dai seama de asta dupa volum si dupa design. Dar la design… stiti voi cum e cu gusturile!

 Oricum, K1600 GT nu are prea multe diferente fata de generatia dinainte. Rautaciosii spun ca bordul are o alta fata, ca arata diferit, mai chinezesc, mai ieftin (stiu, m-a pus nu spun cine sa stau la o masa cu 4 BMW-isti, toti aveau primul model de K1600… eu cred ca erau invidiosi), chiar si asa mie mi s-a parut complet si usor de urmarit. Designul exterior (daca mi se permite) urmareste linia deja consacrata. Un punct in plus l-as da semnalizatoarelor – partenerii de drum mi-au zis ca-s vizibile de la kilometri. E important daca te gandesti cate neplaceri iti poate aduce o semnalizare pe care ceilalti nu o vad.

 Motocicleta asta nu este despre look, ci despre placerea pe care ti-o ofera dupa ce ai dat drumul manetei de ambreiaj.

La o prima vedere te-ai astepta ca monstrul de 1600cc, 160 de cai si 6 cilindri in linie sa fie greu de urnit, sa cada pe tine in virajele stranse la viteza mica. Nu, nu e asa! Dupa ce m-am suit pe el mi-am amintit de vara in care, pustan de 16 ani fiind, m-am urcat prima data pe motocicleta mea: un 125cc. Nu stiu ce au facut bavarezii cadrului de K1600 GT, dar din momentul in care te-ai pus in miscare, motocicleta e ca un fulg. E perfect controlabila, stie exact unde ii spui sa se duca.

E ceva extraordinar, intr-adevar! Ce faci, insa, in momentul in care trebuie sa o misti pe loc, in garaj, sau mai stiu eu pe unde? Cu noul K1600 GT s-au gandit si la asta. Daca inainte te cotopeneai sa urnesti magaoaia, acum ai pe ghidon un buton: R. Adica Reverse, adica marsarier, adica merge inapoi.
 Inspirata treaba de la defunctele si mult prea regretatele modele K1200 LT, diferenta e ca acum nu te mai cauti pe la picioare, ci ai totul pe ghidon. Nu i-as spune chiar o a 7-a viteza, ci un ajutor la mersul inapoi. Practic, mecanismul se ajuta de electromotor sa miste motocicleta impotriva firii, cu spatele.

Am lamurit-o! O parchezi usor!

Motorul trage lin si cred ca e echilibrat de un ceasornicar. Dat fiind ca sunt ochelarist, sunt foarte sensibil la vibratiile provocate de motor: dintr-o masina pot sa vad 5 daca mi se misca ochelarii pe note de ture inalte. Nu e si cazul lui K1600 GT. Motorul este foarte bine echilibrat si nu are vibratii. Trage excelent din ture joase. Practic, trage in orice zona a turometrului si e demn sa impinga nava amiral cu tot confortul de rigoare la viteze care trec de limita la care Codul Rutier te lasa cu Abecedarul in buzunar.

Unul dintre punctele forte este ciclistica (nu de alta, dar are mai multe puncte). Precum spuneam, e intuitiva, controlabila si foarte user-friendly, in ciuda celor peste 330 de kilograme gata de drum. Se inclina foarte usor, iar combinatia motor-bicicleta, iti permite sa savurezi  peisajele fie ca mergi prin lanul de rapita, fie ca ti s-au injectat ochii atunci cand vezi primele serpentine!

La tot acest tablou contribuie cu succes Controlul Dinamic al Tractiunii si suspensia ESA – stiti, e specialitatea casei. Iti setezi cum vrei sa mergi: Road sau Dynamic si cu cine vrei sa mergi: singur, cu ea, cu bagaje, cu ea si cu bagaje.  Oricat ai incerca, motocicleta ramane lipita de asfalt.

Si motorul trage dupa 3 module: Rain (domol), Road (decent) si Dymamic (cu de toate)!

Un lucru bun adus pe K1600 GT incepand cu 2017 este un simplu quick-shifter. O sa spuneti “Da ce, ba, asta e motoreta de curse, sa-i pui cuicşiftăr?”  Nu, nu-i! Dar ce frumos schimba cand accelerezi lin si nu te smuceste, o simfonie… o simfonie se aude din cele 2 sau 6 (depinde cum vrei sa privesti) tevi de esapament redesenate.

Franele? La o asemenea motocicleta nu poate fi ceva sub limita stabilita de celalalte componente. Franele sunt absolut suficiente cat sa te opresti oricand in siguranta, iar ABS Pro din standard te ajuta sa franezi cu sete chiar si atunci cand te apuca culesul de flori din apexul virajului.

Sa ne lamurim: am mers pe cateva motociclete, dar asta e cea mai misto pe care m-am urcat. O lectie de armonie intre motor, ciclistica, suspensii, confort si franare. Chiar ma gandesc sa-mi sun vreo 2 matusi mai indepartate si sa vad daca nu ma loveste si pe mine norocul, desi pe niciuna nu o cheama Tamara.

Nu doar motorul, ciclistica, ce am zis eu mai devreme… sunt duse la cele mai inalte standarde. K1600 GT e un devorator de kilometri. Asta inseamna ca trebuie sa fie comod. Ai de o gramada de optiuni in meniul motocicletei. Unele mai usor, altele mai greu de accesat. Practic, la bord ai toate informatiile. Confortul e sporit de parbrizul electric foarte bine desenat atat pentru protectie la vant, cat si pentru o vizibilitate buna. Ai lumini automate, iar angel-eyes-urile bat inspre sofer si te fac mult mai vizibil. La capitolul lumini, cireasa de pe tort sunt farurile adaptive – la un moment dat imi venea sa jur ca eu nu am nevoie de ochelari! Asa da! Si daca le ajuti si cu ceva proiectoare din zona de jos a motocicletei, poti sa joci in nocturna!

Motocicleta pe care am avut-o noi la test a fost dotata cu navigatie, desi cautand gara din Constanta, micul prieten de pe bord ne-a indicat ca cea mai apropiata este cea din Buzau, iar cand am vrut sa ajungem la Cazino, ne-a trimis la pacanele… eh, era si el in minivacanta de 1 mai.

(Stiu ca pozele nu-s de la mare, dar am fost si acolo cu ea) 🙂 

Intr-adevar, motocicleta nu te face sa te gandesti decat la pasurile muntilor. Mai ales ca ai o optiune foarte ingenioasa: Hill Start Assist! Da ma, ca la masina! Nu mai stai cu frica de faptul ca ti-o ia mobra la vale cand te-ai oprit in urcare. E o senzatie tare interesanta.

Motocicleta din imagine e dotata si cu sistem Keyless, inchidere centralizata, sistem de monitorizare a presiunii in pneuri… parca as scrie despre o masina.

Nu o laudam degeaba, repet ca-i cea mai tare motocicleta pe care am mers pana acum.

Am lasat la final distractia: sistemul audio. O motociclete cu tweet-ere. Ha!  Ai radio, stick USB (de fapt, conectivitatea e un mare atuu al lui K1600 GT pentru un rider high-tech) si se aude foarte bine pana pe la 160 km/h.

Cand pleci la drum importanta e si autonomia, iar cei 26,5 litri ai rezervorului se consuma cu o viteza de aproape 6,3 %. Sa spun ca noi am mers si prin oras, si pe autostrada (nu chiar ortodox, Doamne iarta-ma!) , si pe serpentine – conditii vitrege si complexe deci.

Deci avem un motor de la care nu poti sa-ti doresti mai mult, o ciclistica neutra, intuitiva si usor de controlat, frane corecte, confort si high-tech. Suna ca o ecuatie al carei rezultat trebuie sa fie cu multi kilometri la final. Totusi sunt si lucruri care nu le-au placut.

Aici as putea pune accesarea optiunilor pentru manere si sa incalzita – e destul de greu sa le cauti in meniu, mai ales atunci cand simti ca vine frigul. Ce s-a intamplat cu butonul de manere incalzite de pe ghidon?! In cutiile laterale iti incap lucruri, dar nu sunt chiar atat de incapatoare: iti poti lua strictul necesar, dar sunt!

Un alt lucru foarte interesant, insa nu dus pana la capat sunt fantele de aer din zona din fata a motocicletei. Foarte utile atunci cand caldura tinde sa-ti strice cheful de plimbare, insa sunt reglabile manual. Evident ca se pot regla in mers, dar cu un oarecare risc. Astept ziua in care BMW o sa puna un butonel pe ghidon si pentru asta.

 

In loc de concluzie:

Cu ce ne-a placut si ce nu ne-a placut, K1600 GT duce foarte sus standardele motocicletelor touring. Ramane surprizator de agila, foarte accesorizata, incredibil de confortabila si musculos de puternica. Stiu, nu e perfecta, dar nu e departe.

Intentionat nu am zis nimic despre pret. E o motocicleta luxury-premium, deci nu poate fi un chilipir. Ce vedeti in imagini e usor sub limita celor 26.000 de euro. Nu-i chiar ieftin, insa e un bilet deschis spre multe povesti de spus si imagini de aratat din calatoriile la care K1600 GT te imbie.

 

Share.

Leave A Reply