De fiecare dată când te uiți la o motocicletă te gândești la ce o poți folosi. Știm că acum ceva vreme ne-am dat cu maxi-scuterul BMW C650 Sport (și ni s-a părut cam așa), dar acum ne-am urcat pe un BMW C650 GT.

Concluzia de la început? Ne plac văcuțele de 1200 din dotarea moto-polițiștilor, dar prin oraș, de ce nu ne-am da și cu un BMW C650 GT ca sa dăm amenzi?!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Nu vom putea să nu rămânem cu amintirea modelului Sport, dat parcă GT-ul se apropie mai mult de o mașină de familie decât de un maxi-scuter.  De ce? Are un design foarte serios: te vezi în uniformă sau la costum pe el și unde mai pui că ai locuri de depozitare câte vrei, iar șeile sunt… poți să dormi pe scuter, mai ales pilotul care se bucură de spatăr reglabil.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Să începem cu văzutul mobrei. Designul este unul pur bavarez: urmărește ideea BMW, însă de data asta ne bucurăm de blocuri optice foarte mari (deci te vede omul de la volan), de un carenaj care te ajută să nu simți mare lucru din vântul care te-ar putea deranja (atât la căpățână, cât și la genunchi) și un spațiu extrem de generos pe care să te așezi galeș și gata să defilezi prin oraș.

Ergonomia reprezintă plusul lui GT față de surata Sport. Pare mult mai impunătoare și stai foarte bine la ghidon. Confortul e sporit de tot felul de mici briz-brizuri care te determină să mergi de plăcere cu scuterul bavarez.

Ai (pe lângă spațiile de depozitare) șa și mânere încălzite – foarte folositoare în cazul în care îți începi programul devreme sau îl termini târziu. Și dacă nu te duci singur către job: pasagerul își poate stabili singurel cât de tare vrea să i se încălzească șaua.

Că tot veni vorba: te distrezi de minune cu parbrizul electric, la fel și cu prizele de aer reglabile manual. Cum să vă explic…dacă-ți bați capul să îți faci setările înainte să pleci, poți să te plimbi fără vreo grijă te de jenează frigul sau vântul. Mă întreb cum o fi când afară-s cel putin 40 de grade.

 

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Ce-i foarte fain la mobra asta, este faptul că împrumută elemente de siguranță de la mașini. Lucrurile astea pot fi foarte folositoare, mai ales prin oraș. Și dacă vorbim de un scuter, e clar că prin oraș îți faci mai mult veacul. Suspans, zgomot de tobe…nu de alta dar ideea mi s-a părut foarte tare, frate!

Pe oglinzile tânărului bavarez ai senzori care-ți indică dacă ai alt vehicul în punctul mort. Ta-daa!

Ideea este genială,  dar acum mai trebuie să te și obișnuiești pentru că senzorul este foarte prevăzător și tocmai când vrei să te bagi și tu printre mașini, să faci o depășire mai de ”Doamne ajută”… se aprinde dușmanul. Eh, te obișnuiești în vreo 20 de kilometri, dar dacă ar fi setat să se aprindă când ”colegul” de trafic e mai aproape, ar fi de-a dreptul sublim.

Motorul nu e diferit. E clasicul 650 cu 60 de cai. Trage foarte bine în ture joase și nu-i foarte zgomotos. Dat fiind că nu schimbi viteze și mai ai si parbrizul pe care musai îl ridici când temperatura coboară…trebuie să fii atent, că una-două sari de 60 km/h.
N-aș zice că-i chiar prietenos cu permisul. Cert e că pleci primul de la semafor. Motorul ăsta nu e noutate pentru noi. E sprinten și voios, croit foarte bine pe jungla urbană, consumă cam 5,8% în regim semi-ortodox… deci poate fi o bună variantă dacă îți cauți o dubă-scuter.

Ca o mică concluzie: motorul poate și nu consumă mult. În oraș nu ai probleme.

D-asta ne gândeam că poți folosi C650 GT pentru patrulele de poliție.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Hai să vedem ce mai are pe ea….are pachet Highline, monitorizare presiune pneuri și pachet de siguranță. Toate lucrurile astea își fac treaba. Nu știu cât de folositoare este banda LED din far care se aprinde ca sa faci economie la factura ENEL. Teoretic ea te face mult mai vizibil in ochii șoferilor, dar zic că dacă e ceasu’rău, pisica neagră…dacă nu te vede, nu te vede oricum.

Și intr-adevăr e folositor Cotrolul Tracțiunii. Eu merg dimineața…foarte dimineața. Fix pe la ora la care se udă străzile. Știți… în București, cu apă de baltă, când în octombrie sunt 10 grade la ora 5… eh, atunci merg eu spre redacție. În situații de mâzgă și temperatură demnă de-o bere brumată, Controlul Tracțiunii te face să oftezi mai puțin. Aș da banii pe el.

De ABS nu mai zic, că-i din standard, dar nu e invaziv. Nu știi că ai decât atunci când ai nevoie.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Bicicleta e foarte interesantă. Deși scuterul e mare, se conduce foarte ușor, intuitiv. Masele sunt foarte bine repartizate așa încât reușești să stai în echilibru în aglomerație… fără să te deplasezi. Unghiul de bracaj este mare și te strecori ușurel printre coloane.

Vis-a-vis de strecurat… aici te cam încurcă oglinzile, dar nu-i vina bavarezilor că la noi din 2 benzi se fac 3 și șoseaua nu se lărgește.

Și să facem un total la casă: avem sisteme de siguranță, avem un motor potent (dar care nu te va lăsa neapărat gură-cască…excepție face plecarea in trombă), avem o ergonomie care bate fotoliile (really, e foarte mișto să stai cu picioarele întinse, sau oricum îți propui și să mergi fără să te bată vântul) și avem… un puhoi de spații de depozitare.

Aici scuterul excelează. D-aia ne-am și gândit că ar fi bun pentru patrulele de poliție. Nu mai au nevoie de side-case-uri pentru toate cele. Ai loc sub șa cât să pui tot ce ai nevoie. În zona ghidonului ai 2 spații încăpătoare, unul dintre ele are chiar și priză de 12V. Deci…

Bun. Reluăm: motor ok, ciclistică bună, siguranță cât cuprinde, spații mai mult decât ai nevoie.

Pâi dacă luăm in calcul si consumul 5.8 în condiții de grabă, iese o treabă excelentă pentru polițiștii care trebuie să străbată orașul dintr-o parte în alta când se stă bară la bară.

Ce nu ne place? Faptul că prețul e destul de piperat. Știm că oferă o sumedenie de avantaje, dar la 12.300 de euro cu tot cu TVA… parcă ai tinde spre ceva, mai altceva. Așadar, marele minus al lui BMW C650 GT este prețul.

Bineînțeles, Fotografiile îi aparțin colegului nostru Mihnea Ratte: https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Share.

Leave A Reply