Salonul Auto Internațional de la Paris vine cu surprize din partea Dacia. Știm deja că ni s-a pregătit un facelift pentru Logan și Sandero, dar să avem și-un Duster echipat cu o cutie automată nou-nouță… aici ne-au dat pe spate! Pasionații de mecanică vor sta să cerceteze curse și alezaje pentru noul propulsor SCe 75CP, un bloc de 3 cilindri cu capacitatea de 1.0l.

Salonul Auto de la Paris vine cu un nou design pentru Logan, Logan MCV, Sandero (normal și Stepway) și ne arată, în premieră, noua ”identitate luminioasă a mărcii Dacia”.

Mai pe românește, avem faruri și stopuri noi pe Dacii. Constructorul din Mioveni crede că lucrul asta oferă ceva dinamism și modernitate. Eu aș zice că Dacia vine din ce în ce mai aproape de o un standard la care toți ne uităm când vrem o mașină ”mai a cătării”, dar păstrează un preț accesibil pentru o mașină nouă.
Și ce inseamnă această nouă identitate luminoasă? Nu, nu-i semnul de la Batman aplicat pe mașinile Dacia, ci de blocuri optice față/spate cu lumini de zi cu LED – patru blocuri dreptughiulare suprapuse pe verticală, asta în cazul farurilor, iar în ceea ce privește stopurile – un ansamblu de patru careuri.

EN SITUATION

EN SITUATION

Face-lift-ul nu se oprește aici. Logan, Logan MCV și Sandero vin cu o bară de protecție redesenată, cu o admisie de aer conturată cromat. Bara spate ne propune un aer robust și asta se vede mai ales in cazul noului Sandero Stepway care imprumută linia Dusterului.

Am căscat gura destul pe afară, hai să căscăm și la interior!

Elemente de crom satinat, un nou contur al planșei de bord și un nou volan cu patru spițe. Designerii Dacia promit că avem materiale noi la interior: tot ce putem spera este că-s mai moi și mai bune calitativ față de cele de pe modelele actuale.
Ce sisteme de siguranță au mai pus?! Dacă ești pasionat de imagine, sigur vei vrea Dacia de acum! Ai cameră video de marşarier şi de asistenţă la demarajul în rampă.

Evrika! Butoanele care acționează geamurile electrice sunt acum… nu o să vă vină să credeți… pe panourile portierelor! Le-a luat ceva celor de la Dacia să intre în rândul lumii la capitolul ăsta! Și dacă tot au făcut mișcarea asta, pe consola centrală a apărut un loc în care-ți pui cu brio telefonul, dar și un alt buzunar în care-ți arunci… ce vrei tu.

Nu vrem să încurajăm băutul la volan, dar de acum ai loc și pentru sticlă: Apă băieți, apă! …Să ne revenim!

De acum cei care stau în spate își pot încărca liniștiți gadget-urile pentru că au o priză de 12V.

După toate lucrurile astea mici care te fac să îți placă și mai tare Dacia, inginerii s-au gândit să născocească și o nouă variană de motor: Sce 75CP. Un motoraș euro 6 care (șoc!) dezvoltă 75 de cai. Un pitic de 1 litru, cu trei cilindri.

Deci avem așa:

– Pe benzină: SCe 75 CP, TCe 90 CP cu sistem Stop & Start (S&S), TCe 90 CP S&S GPL și TCe 90 S&S cu cutia pilotată Easy-R.
– Pe motorină: dCi 75 CP S&S, dCi 90 CP S&S cu cutie de viteze manuală sau pilotată Easy-R.

EN DYNAMIQUE SUR ROUTE - CALANDRE ET COQUES DE RETROVISEURS NOIR BRILLANT

Și iată că Duster vine cu o cutie automată pur-sânge: Efficient Dual Clutch (EDC). Dacă mai pui toate cele ergonomice și tehnologice amintite mai sus, mai pui si niște materiale mai bune la interior, mai pui și cutia EDC…hai că devine atractiv! Și de asta te va convinge și sistemul de asistență la plecarea în rampă.
Cum s-ar spune la teleshopping: ”Și asta nu e tot!”
Dacia propune o nouă versiune, Duster Black Touch. Adică un calandru negru grand brillant, proiectoare de ceață scoase in evidență de ornamente criomate, jante de aliaj de 16’ negre (cum altfel?) și bare de pavilin și ornamente pe bare. Parcă arată mai bine! Ah, în inteior ne așteaptă o planșe de bord la fel de briliantă în negru, volan îmbrăcat în piele și camera pentru marșarier.
Hai că vin vești bune de la Dacia!

Share.

Leave A Reply