Sunt tot felul de preconcepții despre mașini. Toți le avem. Așa am pățit și noi când ne-am hotărât să testăm BMW X1: ”Hăhăhă…mașină de coafeză!”… mda, numai că după vreo câteva viraje pe Transbucegi nu ne-a mai stat freza!

O concluzie la început: mașina asta se pretează excelent pentru o familie care se dorește în siguranță și cum noi ne-am bucurat de un pachet M, putem spune că nu ai vreo șansă se te plictisești la volan.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Să începem de la exterior?

Mașina arată demențial, chiar dacă formele ei te duc cu gândul la un SUV potolit. Poate că la asta contribuie destul de mult și pachetul M. E clar că albastrul Estoril îi da un farmec aparte și la radiografie pare că ai o oarecare mărire de pipotă atunci când te uiți la M-ul de pe portiere.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Grila față este generoasă și respectă designul bavarez. Farurile te duc și ele cu gândul la ceva mai agresiv, chiar dacă vorbim de un SUV de categorie mică. Proiectoarele de ceață amplasate sus dau impresia că mașina te poate duce pe drumuri mai puțin prietenoase, iar bara față generoasă îți inspiră caracterul sportiv.

Pe spate avem un haion generos, mărginit de stop-urile tipice BMW. Evacuarea dublă îți dă de înțeles că mașina asta, cu pachet M, are ceva veleități sportive – și are!

Ce ne-a plăcut e faptul că spațiul vitrat este destul de mare. Te bucuri de lumină naturală și te poți asigura fară să bâțâi capul într-o parte sau alta.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Intrăm în mașină și…ne bucurăm (pentru că da, te bucuri) de un interior de calitate. Scaune faine, care au și suport pentru genunchi: URA! dar și plastice foarte bune folosite pentru bord. Unde mai pui că ergonomia e ca la ea acasă. Practic, interiorul se mulează pe nevoiele tale. Poți regla orice, așa cum îți place ție și ajungi foarte repede la orice butonel ai avea de apăsat.

 

Bine, toate lucrurile astea se regăsesc pe majoritatea BMW-urilor și asta se regăsește și pe factură, dar… d-aia nu-i o mașină de entry-level, nu?

Hai să și pornim.

Mașina a fost la înălțime! (oricum ai vrea să interpretezi fraza asta)

Am plecat cu noaptea în cap cu gândul să ajungem pe Transbucegi și am ajuns. De cum pornești motorul, sunetul te îmbie.

E un benzinar de 2 litri și 192 de cai putere. Destul pentru o duduie sportivă… Eh și din momentul ăsta gândul că X1 este o mașină destinată exclusiv doamnelor dispare! De cum calci accelerația îți dai seama că mașina poate și nu greșești.

Ai mai mult zvâc de cât ai avea nevoie, iar senzația de viteză la volan aproape că nu există.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Bineînțeles că te bucuri de toate sistemele de siguranță posibile la bord . De la asistență la parcare, la cruise control cu funcție de frânare, Dynamic Damper Control… de toate!

Și dacă tot suntem la cutiuța cu cadouri să nu uităm de sistemul care te ține în siguranță și în permanență cu ochii la drum: Head-up Display. Face toți banii!

La drum totul pare desprins din altă lume. În mașina nu se aude mare lucru de afară și pare că plutești… și zău că nu am consumat nimic, sau o fi fost de la cafea?!  Mașina merge foarte lin și te păcălești tare repede în ceea ce privește viteza.  Noul BMW X1 Xdrive 20i te lasă fără permis până să-ți dai seama ce s-a întâmplat de fapt.

E perfectă pentru deplasarea pe un drum express sau autostradă. Asta și pentru că ai tot felul de spații de depozitare și confortul din interior îți face deplasarea mult mai ușoară.

Ajungem pe viraje și aici… Aici se schimbă puțin treaba. Poți parcurge trasee virajate fără probleme, dar nu sări calul! Am mutat mașina pe modulul sport (căci avem 3 astfel de module, așa cum ne-am obișnuit), se aude cum se turează motorul, Mihnea-mi zice: ”Bă, mergi încet!” și calci accelerația.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Benzinarul de 2 litri te bagă puțin în scaun și trage voios. Totuși, îți dai seama că nu-i chiar o mașină sport, ci una de familie: chiar dacă abordezi corect virajele, uneori mașina supravirează pe curbele strânse luate tare, cu toate sistemele de siguranță de la bord. Oricum, dacă vei merge așa nu poți ajunge la supravirajare fără să auzi din spate: ”Tată, îmi e rău!”

Spuneam că mașina trage foarte bine și aici te ajută și noul X-drive. Dap, e nou! De data asta puntea principală este cea față. E drept că mașina e mai grea pe față, direcția nu mai e chiar așa de zburdalnică precum la modele mai vechi, dar răspunde mai repede și te ajută fără să-ți dai seama. Raportul de tracțiune înclină, cum ziceam, balanța către puntea față, iar puntea spate cuplează atunci când mașina sesizează că ai nevoie… pare că BMW renunță încet-încet la tradiția tracțiunii spate și adoptă clasica tracțiune față. Pasionații bavarezilor vor strâmba din nas și pe bună dreptate, căci aerul sportiv și doza de fun dispar atunci când tracțiunea se apropie de bord.

Dar asta-i în teorie, că (pe bune) cu toate sistemele de siguranță… cum te mai distrezi tu? Și cu X1 te-ai găsit să o faci pe zmeul? Cu o mașină de familie?

Ideea e că te poți da ceva mai tare și în siguranță cu mașina asta, iar siguranță e cea mai importantă parte.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Tot pentru pasionații de BMW putem aminti că de data asta nu mai avem celebra cutie de viteze în 8 trepte, dar asta-i așa…ca fapt general. Când ești la volan nu simți vreo mare diferență. Mașina schimbă fără să simți, parcă ai fi călare pe un maxi-scuter. Cutia merge ceas! Schimbă lin în orice mod de rulare, nu te zdruncină, nu te zgâlțâie,  nu te… nimic! Trece dintr-o viteză în alta fix atunci când ai nevoie și dacă vrei să te simți puțin ca-n WRC, sau F1, sau…nu trebuie decât să folosești padelele din spatele volanului atunci cand schimbi viteza.

*LE: După mici discuții cu voi am zis să venim cu o clarificare: Nu mai e cutia ZF pe care toată lumea o laudă. E tot o cutie în 8 trepte pe care nici n-o simți. De ce? De data asta, motorul este amplasat transversal – clasic pentru alte mașini. De aici și schimbarea de cutie și tracțiune pe puntea față – probabil din rațiuni de cost. Am zis, gata!

Cam asta despre cum se simte mașina la condus, dar e o mașină de familie și nu e chiar important cum te simți doar tu la volan.  Așa că am făcut schimb de locuri cu Mihnea și m-am mutat pe toate locurile din mașină. Am stat oriunde, mai puțin în portbagaj.

La întoarcere, am ales să evităm aglomerația de pe Valea Prahovei și am mers prin pasul Rucăr-Bran, mai puțin aglomerat. În ciuda peisajului superb, drumul a fost ca după război.  Am stat în spate și nu am văzut gropile decât pe geam. Suspensia noului X1 Xdrive 20i absoarbe tot, astfel încât stai ca un pașă chiar dacă viteza este destul de mare și drumul destul de prost.

Cred că cel mai bine stai pe locurile din spate. E foarte confortabil pentru un adult…cu ceva kilograme. Nu simți șocurile, nu auzi mai nimic de afară, te bucuri de muzică și de un drum lin. Chiar și pe viraje, mașina stă destul de bine, în ciuda asfaltului cariat, cei din spate nu au probleme.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

De abia acum spațiul vitrat de care vă spuneam la început își arată utilitatea. Poți să caști gura la peisaj oricât vrei.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Am mers pe viraje, am mers pe munte, am mers in oras, am mers pe autostrada. Consumul? Undeva între 7.5 și 8%. Decent pentru o mașină pe benzină, atât de mare și cu atât de multe sisteme care-ți consumă…nu știm ce, că mașina are vlagă chiar mai multă decât i-ar trebui.

Nu o lăudăm degeaba. A fost o variantă de mașină de touring excelentă, chiar dacă nu-i pentru toate buzunarele. Prețul unui X1 Xdrive 2.0i cu ceva opționale ajunge la aproape 52.700 de euro. Nu-i chiar un chilipir.

Dar dacă ai ceva dare de mână și vrei o mașină polivalentă poți să te uiți cu gânduri serioase la noul BMW X1 Xdrive 2.0i pachet M. Nu doar că te vei simți extraordinar la volan, ci (cel mai important pentru tine) pasagerii vor sta foarte comod, siguranța e ca la ea acasa, iar spațiile de depozitare abundă – sună ca o rețetă de chef în ale mașinilor pentru o soluție de familie.

Share.

1 Comment

  1. Frumos, dar se devalorizează după primii kilometri. Eu niciodată nu mi-am luat o mașină nouă, am preferat sh, pierd mai puțini bani. Acum fiecare cu ideile lui, dar cred că așa cum procedez eu este cel mai bine. Mașina este o activă care doar toacă bani, nu aduce beneficii.

Leave A Reply