Cu toții suntem pasionați de mașini. Adică nu-ți cumperi o mașină cu gândul că nu face altceva decât să te ducă din punctul A în punctul B…ci trebuie să te preprezinte. Mașina la volanul căreia te afli trebuie să spună ceva despre tine. După ideea asta putem împărți mașinile în două categorii: cele banale și cele care îți fac cu ochiul. Normal că ne plac cele ochioase! Din categoria asta face parte și Fiat 500!

E clar că nu te poți uita la noul Fiat 500 (și nici la versiunile mai vechi) fără să te gândești că-i o mașină girlie – e de-a dreptul ciudat să vezi la volanul ei un bărbos voinic. Concluzia de la  început: daca ai nevoie de o masina de oraș care să mai spună și ceva despre tine și dacă porți și eșarfă…Fiat 500 vine cu un preț care-ți va face cu ochiul.

Să-l începem atunci pe test!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Din punctul de vedere al design-ului mașina ține linia specifică 500. Adică îți vei cumpăra o mașină care nu îmbătrânește evident în 3-4 ani, ci îți ține foarte bine poziția și seamană cu modelele vechi și credem noi ca va semăna izbitor și cu cele viitoare.

Altfel zis, nu dai banii doar pe o mașină mică de oraș, ci pe intreaga istorie Fiat 500.

Faruri rotunde, stopuri oacheșe, linii fine…un fel de girlie punk!
Abia la interior aerul mediteranean te izbește puternic. O fi fost de la odorizant? Sau nu! Culori calde, frumos îmbinate și care îți dau un aer de mașină premium deși materialele folosite nu-s chiar din categoria asta. Pâna la urmă nici prețul nu-i de premium.

De arătat, arată bine. Nu stai rău în scaun, schimbătorul scurt funcționează binișor – că-i automată, ajungi repejor peste tot pe bord și le ai pe toate la îndemână. Ai parte de comenzi pe volan, iar bordul îți afișează mai toate detaliile de care ai nevoie însă nu abundă.

Niciodată nu am excelat la descrierile de design, dar până la urmă stai bine la volan – în spate nu am îndrăznit să mă înghesui din pricină de gabarit. Portbagajul e si el destul de mare cât să îi încapă lui Mihnea toată suita de aparatură foto.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Pornești și abia auzi motorașul de 1,2 cc, iar cei 69 de cai putere ajutați de cutia automată te duc lin. Cutia nu-i fenomenală, dar nu-i nici de lepădat. Nu te aștepta ca la kick-down să te bage în scaun…hai să fim realiști! Este un 1,2 cu 69 de cai și o mașină de domnișoară!

Că tot veni vorba de accelerație și consum: aici nu stăm rău. Fiat-ul 500 consumă undeva la 6% în regim mixt. Nu-i rău având în vedere că te poți ține cu brio după mașinile mari.

După ce ne-am dat cu ea vreo 2 zile am realizat că mașina asta este concepută exclusiv pentru jungla urbană. Nu te prea poți duce cu ea în afara orașului – suspensiile sunt foarte moi, iar dacă întreci puțin măsura s-ar putea să auzi un scârțâit amenințător pe drum și oricât te chinui tu să abordezi virajul corect…nu o să fie de acord! Ce să mai, are personalitate…de fată!

Că veni vorba de oraș și cutie de viteze. Avem de-a face cu o automată, însă simți parca prea tare diferențele la schimbarea de treaptă, chiar dacă nu pierde mult timp până sare dintr-o treaptă în alta. Chiar și așa, cele 5 trepte sunt arhisuficiente prin oraș.

Și dacă tot vrem să trecem la dotările Fiat-ului 500, nu putem să lăsăm deoparte sistemele MyCar și Follow me home și o sumedenie de mici accesorii care-ți fac viața mult mai ușoară în uzul cotidian. Practic, tipărită, lista de dotări a Fiat-ului are vreo 5 pagini. Destul de mult pentru o mașina  atât de mică.

Am lasat la urmă ce ne-a plăcut cel mai tare: pe bord găsești un butonel cu inscripția unui volan. E drept, că este un opțional, dar ce face el? Bun, il apeși și…și pe bord vei vedea că l-ai apăsat – adică ți se activează modul City!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Ce se întâmplă, ce se întâmplă?

Accelerezi ușor, pui mâna pe volan, iei virajul și…fulg! Direcția merge ca usă, volanul se mișcă foarte ușor. Mă gândesc că opțiunea asta este excelentă pentru target-ul mașinii. Nu cred că-i prea comod pentru o fată să tragă voinic de volan atunci când încearcă o parcare laterală cu spatele în spațiu mic. Și nu, nu-s ironic!
Mașina noastră a venit echipată cu kit Tropico Leggero – asta înseamnă ceva modificări și calibrări ale sistemului  de direcție, suspensie, frânare pentru zonele cu temperaturi si umiditate ridicate. Mda, bine…costa 1500 de euro, dar totuși!

În concluzie: mașina ni s-a părut o super-soluție de vehicul de oraș și cu un public foarte bine definit. Nu merge rău, sta decent pe drum, e foarte manevrabilă și raportul calitate-preț este excelent. Cât? Ceea ce vedeți nu-i 14.000 de euro cu tot cu TVA.

Deci…cine vrea o mașină girlie cu ceva aer meditaranean?

 

 

Share.

Leave A Reply