Kon’nichiwa! Cam asta a fost reactia mea in momentul in care am vazut masina de aproape. Mereu m-am intrebat ce este asa special la ”Mazdute”… in general. Si asta numai in urma unor discutii cu prieteni apropiati care laudau modelul de Mazda pe care il aveau. Am auzit fel si fel… de laude.

Asa ca, haideti sa vedem ce a iesit din testul Mazda 3 2016 hatchback, cu un motor de 2 litri si cutie manuala in 6 trepte.

Gaikan? Exterior

DSCN7453Atragator. La capitolul design exterior, japonezii au reusit sa aduca Mazda 3 in zona de ”wow!”. Clar, iese in evidenta, asa cum declara chiar ei, asta chiar daca botul lung sau partea din spate seamana din anumite unghiuri cu forma unui pantof…  Parere personala:)

Revenind, masina este bine impartita, cu linii curbe care reusesc sa nu piarda din zona de duritate sau masculinitate si asta gratie unei imagini frontale agresive. Cred ca noua Mazda 3 arata foarte bine si din fata si din spate. Daca ne uitam un pic la statistici, observam ca multi dintre cei care isi cumpara masini, se uita preponderent la partea de design (in proportie de 70%). Vorbim in special de publicul tanar, care pune mult accent pe modul in care arata masina. Ei bine, se pare ca japonezii au tinut cont de asta. Ca design, pot spune cu siguranta ca nu este cea mai frumoasa dintre modelele pe care le-a dat Mazda, dar comparata insa cu concurentele de la alte marci, se detaseaza cu usurinta si castiga multe puncte la acest capitol.

Coloristic vorbind, de preferat pentru testul nostru ar fi fost nuanta de rosu, care este de altfel si cea mai frumoasa culoare pentru masinile Mazda, dar ne-am multumit si cu un gri mai simplut. Tot ca o parere personala –  ar fi ideal, ca pentru modelul actual Mazda 3, producatorul sa ofere o gama de culori mai vii. Tocmai pentru a scoate in evindenta mai bine, formele frumoase ale masinii.DSCN7446

Interia? Interior

Faptul ca am avut ocazia sa testez acum ceva ani in urma, o Mazda 6, pot spune ca in momentul in care m-am asezat in masina, am avut un sentiment de deja-vu .

…revenind la cele spuse mai devreme, dar oarecum in legatura cu partea de interior… Vechea mea problema cu masinile care au garda la sol mai coborata si pe care unii producatori o prefera –  nu stiu daca este o problema garda la sol pe anumite drumuri, insa eu.. nu am avut ocazia (a se citi “nu am putut”) sa fac ”off-road’ cu aceasta masina 🙂 Desi am 1.84 si aproape 96 de kg, m-am urcat in masina destul de usor. A trebuit sa reglez totusi scaunul mai sus pentru ca senzatia a fost ca este prea jos plasat… dar hai sa spunem ca e chestie pur de obisnuinta.

Despre bord. Eeei…,aici as spune ca as fi asteptat o mai buna calitate si a meterialului folosit, dar si a modului in care designerul a proiectat interiorul. Din obisnuinta, am cautat locasul din portiere sa asez tot felul  de cablusoare sau pachetul de tigari. Ei bine, nu ai unde… ai loc doar de o sticla de apa de 0,5l. Poate ca pe viitor, japonezii vor imbunatati si aceste aspecte.

In rest.. totul de bine – comenzi pe volan, autopilot, informatii kilometri, consum…deci cam tot ce ai nevoie. Consola centrala are reglajul in partea de jos de langa frana de mana si aduce  cu genul iDrive (BMW), cu singura diferenta ca displayul este tactil. Meniul consolei are o grafica placuta, desi uneori soarele iti poate pune mici piedici… dar nu atat de deranjante.

Pentru ca tot vorbim de interior, pot spune ca locul scaunului din fata a fost suficient de mare pentru mine, in sensul de spatiu de miscare al picioarelor si mai pot spune ca ai o senzatie foarte placuta fiind inconjurat de cockpit.

Porbagajul are in jur de 364 litri in configuratia de 5 locuri. Pentru testul efectuat, a fost destul loc pentru 2 trollere medii, o casca de motor, geaca si…piesa de rezistenta – o papornita cu merinde de la Carrefour 🙂 Decent.

Un minus este zgomotul in habitaclu, pe autostrada. Sa speram ca, la varianta urmatoare, japonezii vor mai lucra la partea asta.

Enjin to dainamikku? Motor si dinamica in traducere libera 🙂

DSCN7478Modelul Mazda 3 vine cu trei variante de motor. 1,5 si doua versiuni de 2 litri si, spre surprinderea auditoriului, niciunul dintre modelele comercializate nu vine echipat cu turbo. Ei bine, japonezii au spus modului lor de alimentare SKYACTIV si…concluzia a fost ca nu au nevoie de turbo.

Dupa cum spuneam la inceputul materialului,  modelul testat a fost echipat cu un motor aspirat in 2 litri… cu 120 CP.  Cred ca mai era nevoie de niste caluti sau de cel putin un pic de forta.. asta ca preferinta personala. Nu ma intelegeti gresit, este o masina pe benzina si o poti tura de asa natura, incat sa tranformi condusul acestei masini intr-o reala placere! Dar cu totii stim ce inseamna mai multa turatie, nu?

Cutia manuala de pe Mazda 3 este foarte buna, iar modul in care se schimba vitezele este placut si nu iti face probleme in aglomeratia din Bucuresti… sau Constanta :).

Ai un cuplu bun chiar si la turatii mai joase de 1500-2000 de rpm, iar la turatii de peste 3000 de rpm, motorul incepe sa o ia la goana, oferindu-ti senzatii placute, mai ales daca ai si unele zone virajate. Pot spune ca masina se comporta foarte bine in curbe – te indeamna  sa mai calci un pic pedala de acceleratie… si inca un pic… si sa intri mai agresiv in curba. Da… si uite asa te trezesti in modul fun. La peste 6500rpm, incep calutii sa alerge si nu ai sentimentul ca motorul moare in turatii, in comparatie cu motoarele turbo downsized. Nu uita insa: trebuie sa ai grija la subvirare, pentru ca-i o masina mica si avem tractiune fata 🙂

Suspensii bune, stabilitate excelenta… chiar de invidiat pentru counter-part-urile ei. Singurul lucru ( vorba lui Cristoiu: n-am mai zis-o, dar ma repet) are nevoie de turbo si atunci ajungem frumos la un hot-hatch.

Ca de obicei, in stilul nostru, testam consumul mixt. Am reusit sa scoatem undeva intre 8,6l si 8,8l/ 100km. Nu,  nu-mi se pare mult, orice a-ti spune. Reusesti sa scoti cu un motor de 1.6, de la alti producatori, si 8.3l/100km!. Asa ca… sa nu fim carcotasi!

Ketsuron – Concluzii

DSCN7472Dupa cum spuneam mai sus, Mazda 3 vine cu 3 tipuri de motorizari. 1,5 litri cu varianta de 100CP care porneste de la aproximativ 15.000 Euro, Mazda 3 G120 de la 18.000 Euro si daca vrei ultimul top Revolution Top… trebuie sa scoti din buzunar aproximativ 24.000 Euro. Si uite asa ajungem la pretul unui CX3.

Raportul dintre pret si dotari este rezonabil iar nivelul de top este suficient de intesat cu tot felul de dotari…

Ca opinie personala,pot spune ca modeul testat este cel mai potrivit… ceaa ce te duce undeva in rangeul de 20.000 Euro. Adauga si consumul masinii, bun in teorie, dar cam mare in realitate. Cu toate astea, asa cum spuneam… sa nu fim carcotasi!

Concluzie – am testat Mazda 3 si  am ramas cu o placuta impresie – raport design/calitate/pret. Privind catre concurentii ei, pot spune ca este o masina care are toate atuurile sa fie una dintre cele mai bune din clasa sa.

Share.

Leave A Reply