Cui ii place sa petreaca jumatate de zi in trafic, in masina, cu un consum care te-ar duce cu gandul ca ar fi mai bine daca ai avea o pompa de benzina in garaj? Adica nu-i mai simplu sa te strecori, sa stai mereu primul la semafor si sa ajungi mai repede acolo unde ai de mers?
Unde mai pui ca nu vei avea un consum cu doua cifre, iar la nevoie poti sa mai faci si o plimbare de weekend.

Despre ce vorbim? Despre un maxi-scuter! Cum, ce facem cu bagajele? Pai le bagam sub…sa!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Poti gasi in BMW C650 Sport un prieten motorizat care sa te ajute in viata de zi cu zi si sa te scoata din aglomeratia din orase fara prea multa bataie de cap!
De cum ne uitam la scuterul bavarez…parca nu-i atat de uratel ca alte surate! Are un aer tineresc (asta suna de-a dreptul batran).  Cele doua faruri din partea frontala merg pe linia propusa de BMW pentru motocicletele lor sport, iar semnalizarile…aici as avea ceva dubii ca-s chiar vizibile, dar LED-urile galbene sar in ochi mai ceva ca o pata pe o rochie de mireasa.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Oglinzile ma duc cu gandul ca C650 Sport arata ca o …libelula, dar parbrizul…parbrizul este absolut genial! Si mai e si reglabil! (manual cu degetelele)

Trecem mai departe cu privirea si carena pronuntata catre pilot ajuta mult  atunci cand n-ai vrea sa te bata vantul!

 

Asa elemente de design am mai vazut si-n alte curti, deci sa vedem ce ne propune partea dorsala a masinariei!

Aici chiar avem de-a face cu o gandire sport: o codita care se ingusteaza serios, suport de numar micut, semnalizari inguste si un stop mic si voios. Daca am zis sport, sport sa fie! Si la asta te ajuta mult evacuarea finala cu doua tobe, deci o dubla care suna destul de bine pentru o evacuare stock.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Sa ne aseazam pe frumosul scuter, zic! Saua nu este inalta, undeva la 80 de centimetri de sol, insa este foarte lata, ceea ce iti poate pune mici probleme daca n-a prea plouat in anul in care te-ai nascut. Altfel, nu-i chiar atat de rau. Stai ca un pasa pe noul C650 Sport. Ai loc sa te plimbi in fata si in spate, iti tii picioarele sub tine sau in fata…adica nu ai cum sa nu iti gasesti o pozitie in care sa te simti bine.

Triunghiul podea – sa – ghidon e bine gandit si face din C650 Sport un scuter comod. Nici pasagerul nu s-a plans. Cum ar fi fost sa se planga?! Pai saua spate e cat o canapea. La o adica poti sa si dormi acolo daca stai mult la un semafor.

Bordul? Bordul iti da toate informatiile si de pe ghidon iti alegi ce trip vrei sa afizesi (deci nu va ganditi la alte prostii cu trip-ul!) si…o gramada de alte lucruri. Adica tot ce vrei sa stii despre motocicleta si data din calendar.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

 

Bun, ne urcam, pornim, se aude: gudu-gudu-gudummm..brum-brum-brum!  Tragem de gaz: bruup! Repejor! Tin’te de ghidon!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

 

Nu-ti dai seama cand ajungi la 60 la ora. E un fel de time-warp. La asta te ajuta si faptul ca ecranul, pardon, parbrizul mare te apara foarte bine de vant, iar forma carenajului nu te prea face sa simti pe la genunchi ce viteza ai.

Cu siguranta trebuie sa fii cu ochii pe bordul care-ti da informatiile de care ai nevoie, dar mai cu seama, grija mare la vitezometru. C650 Sport te poate lasa repede fara permis pe  bulevard.

Scuterul nostru are pachet Highline, lumini de zi si sistem RDC care-ti arata ce presiune ai in anvelope. Daca te joci putin in meniu vei gasi ceva alarma si alte prescurtari de 3 litere ale unor sisteme care-ti fac viata mai frumoasa.

In diminetile in care geaca te strange si Romica Jurca te anunta ca ar fi bine pentru sinusurile tale sa-ti inchizi flip-up-ul, manerele incalzite chiar iti sunt folositoare, sa nu mai zic de saua incalzita – separat pentru pilot si pasager.
Bun si de mers….cum merge?

V-am zis că fuge ca din pușcă, nu? Și v-am zis că stai pe el ca pe canapea? Pai ce mai vrei, ma nene!?

Ampatamentul este destul de mare cat sa faca scuterul foarte stabil, iar unghiul de bragaj e mare si te poti strecura in voie printre masinile oprite la semafor. La treaba asta un rol important il joaca si centrul de greutate foarte jos si adus spre centrul scuterului.

Rotile mici nu te prea ajuta sa iei viraje cu avant pionieresc, dar e un scuter totusi. A nu se intelege ca te vei impletici in prima curba, e demn de viteze mari pe curbe si de inclinari serioase!

La intrebarea eterna: “Cat baga asta, bo$$?” raspundem cu sinceritate: 180 km/h zic cei de la BMW, noi am mers cu 140 la ora cam fara sa ne dam seama. Pai mai multe, unde?

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Suspensia este decenta. Furca  – un up-side-down, absoarbe bine denivelarile si tine trenul fata pe trasa, iar monoamortizorul spate isi face treaba cu brio fie ca ai pasager sau nu.

La toata treaba asta cu rulajul te ajuta foarte mult si sistemul de control al tractiunii. Intr-o foarte dimineata racoroasa (a se intelege odata cu gainile) am vrut sa plecam ceva mai iute de la semafor. Bineinteles ca pe jos abia se spalase carosabilul, asa ca bunul meu prieten, C650 Sport, mi-a zis: Amice, mai usor cu gazul ca  stricam luciul! si mi-a aprins becul galben in ochi.

In permanenta vei avea aderenta, iar la siguranta si mentinerea scuterului in pozitie verticala te ajuta si ABS-ul pe care-l gasim standard.

Mai pe romaneste: poti frana cu toata setea, scuterul se opreste de fiecare data…vertical, da?!

Lasam pe final ce ne place mai tare: portbagajul.

“Aceasta specie se gaseste sub sa si cuprinde mai multe ecosisteme care se devolta…” Nu? Nu-i Teleenciclopedia?!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf
https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Cum sa va explic eu voua? E loc destul. In mers iti incape acolo intreg universul feminin – adica o ditamai geanta. De ce spun in mers? Atunci cand te opresti, desfaci saua, apesi pe un butonel si hopa! Apare un plus-portbagaj deasupra rotii in care iti incape tandi-pe-mandi o casca integrala. Iti iei jumatate de casa si iti mai ramane loc pentru ca mai ai spatii de depozitare sub bord – unul dintre ele are chiar si priza de 12V daca ramai fara baterie la telefon, sa ai unde sa-ti incarci convorbirile.

Maxi-scuterul e foarte fain, dar am lasat la urma partea mai putin frumoasa! Pretul. Costa cat o super-sportiva, sau un adventure de clasa medie. Scurt pe doi si in cifre, ceea ce vedeti costa 11.880 euro cu tot cu TVA.

Pretul este putin piperat, insa depinde foarte mult de ce iti doresti. Este de la sine inteles ca un maxi-scuter e mult mai comod ca o sportiva si daca vrei sa te dai prin oras pe doua roti, dar in pantofi, la camasa si sacou, C650 Sport pare a fi o varianta excelenta…asta daca te tine buzunarul!

 

Share.

Leave A Reply