Ce poate fi mai frumos la inceput de vara decat o decapotabila? Si daca nu-i un sedan tras de par si transformat intr-o masina de bulevard…e cu atat mai bine. Weekendul trecut l-am petrecut la bordul britanicului cu aer german Mini Cooper S fara tavan. Si ne-a placut!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotografStiind ca vom face testul, impreuna cu Mihnea (colegul nostru fotograf) ne gandeam de unde sa apucam materialul asta: e clar ca o masina mica si classy nu-i de fotografiat cu doi barbosi. Drept urmare, Mini Cooper S Cabrio vine la testeperoti.ro impreuna cu Corina. Ea a fost in prim-plan…bineinteles cu tot cu Mini.

Primul gand a fost unul saptezecist: ochelari de soare, esarfa, mare…

IMG_8278

De la prima vedere masina te lasa sa intelegi ca stilul british domina cam tot ce inseamna Mini, chiar daca avem de-a face cu o masina din curtea germanilor de la BMW.

Sa incepem cu…Domne’ dar cum poate sa arate!? Faruri tipic MINI, rotunde si blande dar care fac din noapte zi si mai arata si bine gratie tehnologiei LED. Unde mai pui ca, adaptive fiind, te ajuta foarte tare noaptea – da, am mers cu ea noaptea de ne-au sarit capacele :-).

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Grila generoasa si fanta de aer de pe capota iti dau de inteles ca este un cabrio cu valente sport, iar spoilerul cu proiectoare incluse pe mine m-a dus cu gandul la o tura pe circuit.

Masina pe care noi am avut-o in test si pe care o puteti savura in galerie are roti de 17” Propeller in doua nuante si anvelope Runflat. Adica…sport, nene!

Partea din spate pastreaza aceeasi linie. Stopurile sunt tipice MINI, iar spolilerul nu se dezice de aerul de atlet. Amplasarea tobelor ramane cea traditionala, iar cele doua cutii de Cola (nu? nu-s cutii de Cola?) amplasate pe mijlocul masinii fac un zgomot demential.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Acoperisul este un soft-top care se actioneaza electric, asa ca poti decapota masina la semafor caci dureaza doar 18 secunde. Unde mai pui ca vecinii care se uita de la balcon vor vedea de fiecare data steagul Regatului Unit. Mai mult, daca nu vrei sa te vada toata parcarea, poti retracta soft-top-ul partial, asa incat sa ai o trapa.

Una peste alta, pare-se ca noul MINI Cooper S Cabrio este substantial mai lung…cu 98 de milimetri. Daca suntem fixisti, putem spune ca acest lucru ar face masina ceva mai stabila, dar astea-s chestii mult prea specifice. Hai sa vedem cum e masina de fapt, cum te simti la volan!

IMG_8306

Urci in masina si…stop!  De prima data te intampina scaunele imbracate in piele maro Chester… trebuie sa se asorteze ceva si cu pantofii! Bineinteles, scaunele sunt sport, dar destul de comode cat sa bati cate 500 de kilometri intr-o singura zi si sa iti asigure o buna sustinere laterala in virajele nervoase.

Ramanem in masina fara sa o pornim si ne bucuram de butoanele care ne fac sa ne simtim ca Tom Cruise in TopGun. Ne uitam pe bord unde avem toate informatiile posibile si ceva in plus prin ceasurile care iti indica presiunea de ulei si cea din turbina, dar si un cronometru. Ne asiguram ca totul este ok pe display-ul generos care ne poate spune in ce mod e masina, care e starea ei, ce presiune ai in roti, iti poti conecta telefonul, iti alegi muzica…daca esti pasionat de astfel de lucruri prima data cand mergi cu MINI Cooper S Cabrio ar fi bine sa pleci cu cel  putin o ora mai devreme, caci o ora vei sta sa te joci cu joystick-ul dintre scaune.

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Umblam la reglajele fine, setam totul, verificam totul… Houston we are ready to take off! Apesi clapeta de Start/Stop si dai drumul hergheliei de 192 de cai pusi la bataie de benzinarul de 2.0.

Pleci de pe loc usurel, te bucuri de interiorul MINI Yours cu insertii de fibra de carbon, de volanul de pe care le poti face pe toate de…de toate! Masina pleaca usurel si lin si nu-ti prea dai seama ce te asteapta!

Uite asa mi-a luat aproape 2 pagini ca sa explic cum am plecat din parcarea BMW. Fug in oras sa-l iau pe Mihnea. Ca de obicei, uit strada pe care sta si ma ajut de GPS-ul de pe bord pe care-l pot urmari linistit. Unde mai pui ca-i atat de mare displayul ca pot sa il urmaresc si fara ochelari.

Acum ca stiu unde trebuie sa ajung,  incerc sa vad ce-i cu masina asta. Volanul, pe langa faptul ca te fascineaza prin butoanele, butonelele, butonasele si functiile lui, mai are ceva ce m-a uns la suflet. In partea de sus, acolo unde ar trebui sa-ti fie mainile, e sculptat astfel incat aderenta mainilor sa fie perfecta! Deci, te asezi corespunzatori in scaun, pui mainile pe volan, DRIVE si da-i!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Drive, Drive ca-i cutie automata in 6 trepte, dar daca nu-ti place automata…ai padele si tel de amestecat in benzina!

Masina este foarte agera prin oras si cand ai chef de joaca nu trebuie decat sa iesi din modulul GREEN si sa intri in modulul SPORT. Ai de ales intre Green, MID si Sport? Dar cui  ii plac jumatatile de masura?! Sport am zis!

Mai tineti minte ce va spuneam eu de cutiile de Cola, scuze…tevile de esapament? Accelerezi si Braaaaaaappp!!! Iei piciorul de pe acceleratie si Poc-boc-poc-poc! Ti se umfla pipota! Pai cum sa nu zambesti?!

Am ajuns la Mihnea. Rade si se uita la mine: „E loc in portbagaj?”

„Uhm…cre` ca da!” Si era loc, ca pe langa soft-top-ul strans mai ramasesera 160 de litri de bagaje…Cum sa va fac sa intelegeti?! Dupa ce am capotat masina, in portbagaj au intrat asa: rucsacul foto al lui Mihnea (in care si Mos Craciun isi tine cadourile pe perioada anului), alte scule foto (trepied, blitz, etc) si bagaje fetelor, care includ cele 1243125435.98 esarfe ale Corinei. Deci destul loc pentru un cabrio.

IMG_8239

Prin oras Mihnea analiza masina: „Auzi ma, dar nu transpiri pe scaunele astea de piele? Adica mie-mi e cald!”, „Bai, dar insertii d-astea am mai vazut!”, „Ma, dar aia din spate cum or sta?”, „Ia, cat loc e in torpedou!”

Dupa o amanuntita analiza, masina a primit ok-ul si am ajuns si in locul de unde trebuia sa o luam pe Corina. Cine-i  Corina? Pai…ia vedeti voi in galerie! Ea este MINI-Loverul nostru de astazi!

Am luat pe toata lumea? Are toata lumea colegul de banca? Tineti-va de manute sa nu va pierdeti, strangem soft-top-ul si urmatoarea oprire: Vama Veche!….sau undeva la mare, ca d-aia e decapotabila!
Iesim pe autostrada: alegem modul Sport si ajungem la 140 la ora pana sa apucam sa spunem „Ohohooooo!!”. Activam cruise-controlul si trecem in modul Green. Avem destul timp acum sa ne bucuram de sistemul audio Harman/Kardon cu care poti da o petrecere fara prea mari dureri de cap.

Ma-ntorc la tine iar si iar….pe autostrada e liber de parca ar fi fost totul pentru noi si modul Green face suspensiile mai prietenoase cu pietrele noastre de la rinichi. Chiar daca e o masina cu valente sport, suspensia adaptiva nu te ia pe nepregatite. In functie de modul de rulare atat livrarea puterii, cat si cutia automata se adapteaza si masina se muleaza perfect pe stilul de sofat pe care-l alegi.

Liber, liber, liber…Mihnea, o dam pe Sport?! Tragi de inelul care iti selecteaza modul si accelerezi. Instant te-ai lipit de scaun si viteza creste, si creste, si creste si nu se mai opreste! Doamne iarta-ne, ca bine ne-am mai distrat! Si sunetul….v-am mai zis de sunet?! Braaaap – poc-poc-poc!

Acum…intrebarea e simpla: bun, dar in regimul asta cat consuma? Autostrada, oras si drumuri nationale: 8%. Decent pentru un asa motor!

Ajungem la mare pana sa ne dam seama ce-i cu noi si…ne punem pe treaba. De aici lasam imaginile din galerie sa vorbeasca!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Daca tot am facut fotografii la apus, e de la sine inteles ca ne-am intors noaptea. Povestea este aceeasi, doar ca farurile adaptive cu LED ne arata tot-tot ce-i pe drum!

Mentinem croaziera pe autostrada si incepe ploaia. Absolut nicio problema de rulare! Masina sta excelent pe drum pentru dimensiunile ei. Ma asteptam ca la un ampatament asa mic sa topaie, insa nu se dezlipeste de asfalt!

Sa spunem ceva si de viraje? Pe modurile Green si Mid masina e cuminte, are un comportament normal, distractia incepe o data ce pe display aparte SPORT! MINI Cooper S Cabrio iti da un sentiment de…go kart! Accelereaza de ti se pare ca ramai in urma, sunetul te face putin hypertensiv iar directia devine foarte precisa…cateodata prea precisa. Cum tragi putin de volan cum tasneste masina incotro o indrepti!

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

Ei bine…noul Convertible propus de MINI Cooper S este…premium chic! O masina mica, fasneata, cu o herghelie de cai la dispozitie si cu un stil aparte. British! Nu-i asa ca in dimineata asta nu mai bem cafea? Parca un ceai ar merge mai bine!

Si daca ma uit mai bine la fotografiile Corinei parca: „Ladies and gentlemen,I must apologize, but I`m classy, I drive a MINI!”

Share.

Leave A Reply