Alegerea pentru weekendul trecut, chiar de Sarbatorile Pascale, a fost un BMW X6 xDdrive 3.0 d, iar ruta Bucuresti – Sibiu ne-a putut oferi o imagine clara asupra capacitatilor masinii in oras, dar si in afara acestuia.

Pot spune ca performantele masinii ne-au lasat cu gura cascata (la propriu), chiar daca mai tot romanul carcoteste: „ Dom’le, este prea mare…” sau…cum ar “tusi” alti buni „cunoscatori” ai gamei de SUV de lux: „Nu incap paharele in usa fata!”. Ei bine, dotarile prezente pe masina sint complete, complexe…ofera solutii pentru orice nevoie ar putea aparea. De la navigatie, sunet (boxe hardman-kardon pentru cunoscatori), confortul pe care il ofera scaunele, zgomotul la rulare si lista poate continua. Si… stati linistiti! Este loc generos inclusiv pentru pahare!:)  Pe langa toate acestea,  garda inalta, optiunea de auto-light, cutia automata, cu care BMW ne-a obisnuit deja de ceva ani, ne-au transformat drumul intr-o reala placere, facandu-ne calatoria deloc obositoare.
bmw x6Ca sa definim cat mai bine BMW X6,  putem spune ca are la baza  platform BMW X5, dar designul este al unui un SUV de lux coupe. Aceasta particularitate o diferentiaza, o face “altceva” decat cei cativa rivali directi – Porche Cayenne, Range Rover Sport sau Audi Q7. Chiar daca se stie ca din punct de vedere al spatiului, consumului,  ai fi mai castigat cu un X5, BMW a reusit totusi, prin modelul X6, sa-si pozitioneze produsul in propria sa nisa.

Ramanand la capitolul design – desi partea din spate a masinii este mai tesita, pasagerul din spate.va avea loc destul pentru cap, inclusiv persoanele mai inalte de peste 1,85. Sa ne aducem aminte ca, in trecut, X6 a fost destul de criticat ca are numai 4 locuri (desi exista optiunea de configurare si a unui scaun central) si ca nu era o masina practica pentru dimensiunile sale. Ei bine, ultimul model are 3 scaune in partea din spate, deci acum este mult mai practica.

x6Si sa nu uitam! Portbagajul este pe masura unei masini coupe – nu va asteptati sa carati cu ea chestii de inaltime mai mare, si asta din cauza geamului spate care este intr-un unghi care nu ne lasa prea multe variante.

Asta a fost povestea pe scurt.

Pentru cei cu mai multa rabdare dintre voi, daca ar fi sa discutam metodic, lucrurile suna cam asa:

Dinamica

Caracteristica definitorie pentru X6 este modul IMG_3970in care ea se conduce. Desi are o greutate
de aproape 2100 kg, reuseste sa ia curbele, chiar si cele mai stranse, intr-un mod precis. Ca nivel de comparatie al sigurantei pe care ti-o ofera in curbe, m-am mai simtit asa doar intr-un Porsche Cayenne. Sa nu uitam si de cauciucurile de 275 care ajuta foarte mult la aderenta..
Pe partea de directie, mi-ar fi placut sa fie un pic mai precisa, cel putin asa am simtit eu…
Sistemul Driving Experience Control, acesta raspunde prezent, ca pe toate modelele BMW recente, oferind 4 moduri de functionare: Eco Pro, Confort, Sport si Sport+. Evident ca le-am testat pe toate, insa fiind un family trip, am folosit cel mai des varianta Confort, combinata in depasiri cu  modul Sport. Pe modul Sport si Sport+ (atentie fara ESP) masina se comporta ca o “bestie” in modul characteristic BMW-ului, iar daca adaugi si pachetul optional cu Suspensia M adaptabila, poti avea si mai multe senzatii. Partea mai putin placuta este ca devine cam „saltareata” peste denivelarile de pe soselele pline si azi de gropi (e trist) ale tarii noastre.

Motor

BMW X6Pe partea de motorizare, avem optiunile Benzina si Diesel. Ambele variante sint aproape la fel de puternice.  BMW a pregatit două motoare pe benzină si doua motoare diesel, inclusiv un 4.4 litri twin-turbo V8 568CP in pilot X6 M si un 376CP de 3.0 litri tri-turbo în X6 M50d, ambele avand performanțe impresionante. X6 M este o masina foarte rapida, ajungand la 100km/h in proximativ 4,2 secunde. Damn!
Motorul de 3.0-litri testat , cu 254 CP  este capabil, conform cartii tehnice, sa ajunga la 100km in 6,7 secunde, fiind de altfel si cel mai vandut model.

Navigatie si Infotainment

interior x6Modelul X6 testat are ultima varianta de la BMW iDrive Infotainment System, cu un ecran de 10,25 inchi, care, din pacate, nu are posibilitatea de „touch”. Cu toate astea, sistemul este usor de folosit (sa nu uitam de controlerul oferit standard), cu mult mai precis ca modelul anterior si unde poti adauga usb, bluetooth etc. Apropos,usb si cruise control vin ca si dotare standard. Ai MP3 direct pe stick. Nu incercati insa sa puneti foldere de mp3 pe stickul usb. Nu va merge asa. Poate ca la modelul viitor vom avea parte de un upgrade pe partea aceasta.

Confort si aspect practic

De apreciat – BMW se adapteaza cerintelor clientilor. Desi X6  a avut doar 4 locuri (cu optiunea configurarii unui scaun central in spate), dupa cum spuneam mai sus, in modelul de anul acesta, BMW a  inclus  varianta standard cu 3 locuri in spate.
Garda inalta iti confera vizibilitate buna pe fata,  insa daca ne uitam la luneta, forma de coupe, restrictioneaza un pic vizibilitatea. Dar, nicio problema, pentru parcare avem senzori (standard) si camera (optional).
Ca aspect practic oferit de acest model, se adauga consola principal, loc in care poti pune telefonul dar si alte obiecte care iti sint de folos (spatiul este generos).

Range si costuri

Ca sa rulezi un BMW X6,  nu te astepta ca va fi o treaba prea ieftina. Consumul s-a stabilizat undeva pe la 11,4l/100km – nu este tocmai o cifra de speriat, dar nici una de ignorat. Cel mai bun model, ca economie, este cel de 3.0 litri, intr-adevar. De altfel si cel mai mic din gama. Nu uitati  sa luati in calcul si reviziile aferente  sau cauciucurile de iarna de 275 , care nu sunt tocmai la un pret mic. Cu alte cuvinte  –  “Obrazul fin, cu cheltuiala se tine!”

Sa ne plimbam…

BMW X6 Paltinis SibiuCu toate ca BMW X6 este privit de unii ca fiind o masina inutila, mare, ciudata… , noi putem spune ca ne-a placut foarte mult. Mare este (are peste doua tone), dar dinamismul incredibil pe drumuri cu viraje  si in acelasi timp, designul foarte reusit de SUV de lux coupe, ne-au cucerit complet. Si nu doar pe noi, masina a atras priviri, intrebari si remarci laudative pe parcursul testului nostru, semn al aprecierii si simpatiei pe care o are BMW X6 in fata publicului din Romania.. Putem spune ca pentru 3 zile am uitat complet de ideea de a lancezi, ceea ce se intampla cel mai des, mai ales intr-o vacantascurta. X6 ne-a facut cu ochiul din parcare, sa iesim ca sa exploram imprejurimile. A fost de altfel si o premiera – am petrecut ziua de Paste plimbandu-ne cu X6 . Pana la urma placerea in asta consta… o masina buna si bucuria de a explora locuri frumoase. BMW X6 asta ne-a oferit! 🙂

 

Share.

Leave A Reply