Nu, nu-i reclama la Duracell, ci doar o zi in spatele volanului unor masini electrice. Stim ca nu suntem fanii masinilor care zumzaie, dar parca ne dam seama ca trendul masinilor electrice e din ce in ce mai serios.
Si pe buna dreptate! Nu e vorba doar de salvat balenele albastre, ci (pana la urma) de buzunarul propriu – e mult mai ieftin sa te deplasezi cu o masina electrica. Mai ales cand chiar e vorba de masini eco – nu de vreo namila cu motor mare si o mica baterie electrica actionata de un motor de cuptor cu microunde pentru ca asa cere piata.

Cu ce ne-am distrat? BMW i3 și i8. Da, stim…i8.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

 

Sa fim sinceri, mai mult de i3 am vrea sa stam de vorba.

Bine, bine…zicem cu i8-u! Pai ce-i de zis?! E la fel cum arata. Faruri laser,  luneta din gorilla glass, caroserie din carbon si aluminiu si un coeficient aerodinamic de 0.26.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Sub capota…ma rog, un fel de capotă, caci nu are balamale sau alte nebunii, tocmai ca sa nu mai consumam materiale: un tricilindric benzinar  BMW Twin Power Turbo de 231 de cai si un electric sincron de 131 de cai. Mai avem inca un motor electric pe punea spate, dar el functioneaza ca starter pentru motorul termic. Ce e drept, iti da putin zvac la pornire…nu ca cei 362 de cai ar mai avea nevoie.

Motorul asta cu bujie are si rol de generator – masina devine usor un perpetuum mobile. Adica…daca mergi putin cu cap, iei electricitate la pachet si pentru acasa.

 

O masa totala de aproape o tona jumate, autonomie full electric de 37 de kilometri si viteza maxima de 250 de la ora. Ce sa vrei mai mult?!

Asta in cifre…

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Dupa ce te urci la volan se schimba treaba. De fapt se schimba de cand vezi masina. Nu te mai intereseaza ca plafonul e din carbon reciclat, ca iti consuma doar 2,1 litri in 100 de kilometri. Nene, portierele alea ridicate si modul in care arata i8-ul te fac sa te simti intr-un fel anume.
Pozitie la volan joasa, un volan sport ca la carte, un scaun sport si daca nu era o masina electrica ma si gandeam cum e sa concurez cu ea in cursa de la Le Mans. Si toata joaca incepe  cand o calci serios. Suna nene si din motor si din boxe si din tot! Si sa te tii nenica!

Bine, vorbim de un BMW, deci ai o gramada de sisteme de siguranta. Pe toate!

Suspensia e destul de tare, deci e un bun tratament pentru pietrele la rinichi pe drumurile noastre. Poate daca mergi pe autostrada sa fie ceva mai imbietor.

In schimb, prin oras o sa intorci toate privirile! Lumea se uita, se minuneaza, iti face poze si te filmeaza.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Daca ai trece cu i8-ul pe langa covorul rosu de la Oscar, cu siguranta nu ar mai interesa pe nimeni actorii aia…pana la urma filme s-au mai facut!

Revenim si noi cu picioarele pe pamant?

Nu  ‘om avea toți peste 100.000 de euro sa ne luam un i8, dar daca strangem ceva bani, ne-am putea rasfata cu un i3.

Nu e sport, nu intoarce capetele, dar avem un mod foarte eco de a ne plimba prin oras. Merge bine, arata bine si este foarte comod.

Din capul locului trebuie sa spunem ca avem de-a face cu o masina full-electrica dedicata traficului citadin.  De arătat, arata foarte bine si chiar te face sa intelegi de la prima vedere ca este o masina cu gust, chic si de oras.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Motor? Mai mult decat suficient pentru jungla urbana: 170 de cai iesiti dintr-un motor de doar 50 de kilograme. Asta se traduce printr-un 0-60 la ora in 3,7 secunde. Si mai facem haz de masinile electrice?

Mai mult, acumulatorul iti ofera o autonomie de aproape 160 de kilometri. Bine, daca ramai chiar fara resurse, te poti ajuta de un mic motor termic de 650cmc, in 2 cilindri care scoate 34 de cai…cam ca de maxi-scooter, asa!

Ce ne-a placut foarte tare la i3 a fost modul in care este gandit interiorul. Majoritatea materialelor sunt reciclabile, lemnul este de bambus si eucalipt (pentru ca bambusul creste cel mai repede) – totul este eco, pe bune!

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

La volan stai destul de sus si ai o priveliste buna asupra drumului. Ai destul loc in portbagaj si in spate. Unde mai pui ca la bord ai toti senzorii de care ai putea avea nevoie si toate sistemele ca sa te simti in siguranta.

Prin oras ne-a placut foarte tare suspensia. In modul Confort nu simti mai nimic din gropile bucurestene, desi mult mai eficiente sunt modurile EcoPro si EcoPro+ (consumi mult mai putin).

Ce intr-adevar este exceptional, este faptul ca poti merge fara sa apesi frana. Decelerarea este puternica in momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie. Noi am stat cu ceva emotii si ne-am uitat in oglinzi la fiecare semafor, cu gandul ca cineva nu va vedea ca ne oprim si stopurile nu se aprind. Dar ce sa vezi? Nemtii s-au gandit si la asta. Stiind ca masina incetineste serios cand nu ii mai dai curent, s-au gandit sa aprinda stopurile cand nu mai apesi acceleratia.

Distractia mare a fost pe circuit.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Sa o spunem din capul locului: nu este o masina cu care sa te dai ca Niki Lauda, ci sa te duci la birou, cumparaturi si sa-ti iei pruncii de la scoala.

Dupa ceva plimbarica, am ajuns la Academia Titi Aur, unde cei care stiu ce sa faca in spatele covrigului s-au gandit sa ne indrume cum sa scoatem untul din masina asta.

Si pornim…frana puternica de motor iti da putin de furca si te face sa decelerezi putin inainte de repere, ceea ce te enerveaza pana te obisnuiesti, dar nu-i vina masinii.

Accelereaza nesperat de bine pe circuitul mic si tehnic, dar pe viraje parca ne-am fi dorit ceva mai multa sustinere laterala in scaune. Masina merge, domnule! Numa’ sa stii sa-i dai!

Totusi daca insisti pe viraje, micul i3 pare sa subvireze.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography/

Turele de circuit au fost distractive, dar trebuie sa fim sinceri si sa recunoastem ca BMW-ul i3 nu este o masina cu care sa rupi asfaltul.

Ce am inteles noi dupa turele astea?

i3-ul este un citadin pur-sange – e perfect pentru mers la birou, pentru cumparaturi, pentru dus prichindeii la gradinita, nu pentru distractie printre jaloanele circuitului. Totusi, va spunem cu mana pe inima ca daca in vreo dimineata va treziti mai tarziu, nu aveti cand sa puneti de pachetel pentru la scoala sau v-a luat mai mult sa va hotarati cu ce sa va imbracati, puteti forta nota prin oras cu i3 fara probleme. Masina poate si veti ajunge unde trebuie fix atunci cand trebuie.

Unde mai pui ca intr-adevar vei fi eco. La fel ca marul din pachetelul pustiului.

 

Fotografiile au fost facute de Mihnea Ratte – https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf

 

 

Share.

Leave A Reply