WP_20160124_043 (1)_opt

C and am lansat proiectul testeperoti.ro  ne-am propus sa va prezentam masinile asa cum sunt ele, adica niste teste pe bune.

Ne-am ‘’inhamat’’ sa testam Nissan Qashqai 2015, varianta Tekna cu o cutie manuala in 6 trepte , 2wd cu un motor de 1,600cm3.

Ruta? In jur de 600 de km cu de toate: Autostrada, drum national, un pic de offroad si desigur sa nu uitam de bagajele omniprezente.

Design

WP_20160124_074-s_opt

In momentul in care am primit masina la test, vazusem in trafic de mai multe ori masina, am admirat-o la showroom, ma suisem in ea, dar  niciodata nu am condus-o. Si intre noi fie vorba,  pot spune ca un aspect important este designul si dupa cum bine stiti, majoritatea oamenilor aleg o masina in functie de design si abia la urma de performante…cam asa: 70% design 30% performante.

In cazul lui Quashqai, designul este unul pe care de cate ori l-am privi putem spune ca ‘’nu ne oboseste’’ sau vechea exclamatie ‘’arata cam la fel’’. Putem spune cu mana pe inima ca face parte din acea gama a masinilor care chiar peste 5,7 sau 10 ani tot va avea un design atragator. Pana la urma este un mare pas inainte in zona de design a Nissan-ului care mai-mai ne obisnuise cu designuri mai ‘’solide’’ as putea spune. So…this is the way to go!

WP_20160124_070-s_opt

 

Interior

Practic – cred ca e cel mai potrivit cuvant.

Spatiul interior este mult mai generos fata de variantele anterioare, iar cei care au sau au avut fostul model de Quashqai pot observa ca au mai mult loc de picioare in fata dar si in spate. Pentru o inaltime de 1,84cm a fost mai mult decat ok sa-mi pozitionez scanunul soferului, dar sa ii mai ramana si celui din spate destul loc cat sa poata sa se miste.

O mica observatie: panoramicul (uau 🙂 ) care este oferit ca standard pentru variantele superioare modului de echipare Accenta. Asadar, hipsterescul: ”Priveste cerul” 🙂

WP_20160124_055-s_optBordul? Frumos desenat si calculat ca sa fie cat se poate de user-friendly. Ai loc pentru incarcat telefonul, mufa usb, Bluetooth radio, iar in plus sunetul produs de boxe este unul chiar placut. Nu, nu am dat muzica la maximum 🙂

 

Rulajul la viteze mari nu ne-a deranjat, din contra pot spune ca pentru o masina pe benzina este o masina silentioasa care uneori ne-a facut sa ne intrebam daca avem motorul pornit. Spun asta legat de interior pentru ca am testat si alte masini in care zgomotul te obliga oarecum sa ‘’tipi’’ la cel de langa tine. Nu este cazul.

Vorbind tot de interior si ca o veste nu prea buna, cei de la Nissan, nu vor oferi un model de 7 locuri asa cum a facut o precedentul Quashqai+2.

 

Portbagaj

Si ca tot vorbeam mai sus de dimensiunea portbagajului putem spune ca este de dimensiuni mai mult decat rezonabila. Cei 430 de litri sunt bine ganditi, chiar si pentru bagaje mai inalte – asta pentru ca avem posibilitatea de a ridica cele doua plansee din portbagaj pentru a face loc si pentru ceva mai inalt.  Ca o comparatie cu fostul model, noul Quashqai are cu 20 de litri mai mult iar in comparatie cu Skoda Yeti cu putin mai mult. Rabatarea banchetelor din spate ne ofera aproximativ 1585 litri de spatiu. Cam cat toata casa.

 

Siguranta

Euro NCAP – 5 stelute. Avem sisteme de siguranta: control stabilitate, ajutor franare de urgenta, avertizare parasirea benzii de circulatie (am decuplat avertizarea…piuie ingrozitor), recunoasterea semnelor de circulatie si limitelor de viteza, Isofix si multe altele. Da, are si ABS 🙂

WP_20160124_059-s_opt

Vrum- Vrum

Cred ca este unul din punctele forte pentru Nissan si am vrea poate pe viitor sa mentina aceasta linie. Pentru o masina cu cutie manuala, varianta testata, putem spune ca aproape nu am stiut ca avem o masina manuala. Din cauza traficului, majoriatea cumparatorilor s-au indreptat catre cutiile automate si asta din cauza condusului in oras, insa senzatia – data de aceasta – este ca nu am avea nevoie de o cutie automata.

Si ca sa spun intr-o fraza: Schimbatul vitezelor indiferent de situatie fie ca vorbim de depasiri, stationari in oras (da avem si start stop),  pentru o masina pe benzina senzatia oferita a fost una de calm. Cu toate astea nu va lasati totusi inselati de aparente. Plaja de acceleratie e din plin, iar motorizarea  testata iti ofera ce ai nevoie cand ai nevoie.

WP_20160124_057-s_opt

Consum: 8.5l/100km chiar daca uneori ajungem pana la 9l/100km. Sa nu uitam ca depinde de greutate, anotimp, trafic etc. Pentru o masina cu motor de 1,600cm3 am putea spune ca ne asteptam la un asemenea consum, desi poate am fi preferat sa fie un pic mai mic. Sa nu uitam ca aveam si optiunea start/stop pornita.

Quashqai poate veni si in varianta diesel cu un motor de 1,5 dCi si care este mai economica , dar pierde din puterea oferita de benzina. Ajunge la 100km la ora in aproximativ 11,9 secunde, comparativ cu cea pe benzina care ajunge in 8,9 secunde.

Nota: O mica paranteza pentru cei care vor mai multa adrenalina. Nissan are de gand sa scoata si un model Nismo pentru aceasta masina, asa cum au facut si pentru Juke si 370Z.

 

Concluzie

Nissan a reusit sa scoata un nou castigator la capitolul crossover. Modelul anterior a fost printre cei mai buni vazuti pe piata. Nu putem spune ca  modelul pentru 2015 nu face diferenta, insa sa nu uitam si de primul model care a cam impus acest trend de masina. Este una dintre cele mai bune vandute masini de pe piata europeana pentru ca ofera confort, spatiu dar si economie la pachet.

Varianta testata si configuratia de pe siteul Nissan.ro ne a adus la aproximativ 25.000 Euro. Vorbim de un crossover, de familie cu dotari extra care normal pot fi modificate in functie de dorinte.

Ca o comparatie cu concurentele directe Hyundai ix35, Kia Sportage sau Skoda Yeti putem spune ca este o masina mai mult decat de luat in seama.

Share.

Leave A Reply