Clasa business vine cu noutăti de la Mercedes-Benz. Nu poate fi vorba decat de Clasa E – prezenta pe drumurile noastre dragi, chiar daca multe dintre kilometrajele masinilor pe care le vedem cel mai des au bine peste 1 milion de kilometri, iar despre anii de fabricatie respectivi mai citim in cartile de istorie…de ce nu am reveni cu picioarele in prezent si cu palmele pe volanul ultimuliu model al Clasei E?! Nu-i un vis, va fi posibil din aprilie.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016Mercedes-Benz E-Cl

Nu-i o masina oarecare, ci una care iti va asigura un condus comod (asta daca o conduci tu), un plus de ergonomie si o calatorie in siguranta. La interior ne distram cu noi sisteme de divertisment si tot sistemele se vor ocupa ca totul sa fie sub control. Motorul este un diesel, aerodinamica il ajuta, iar suspensia pneumatica te face sa te simti ca…in perne!

Ceva nou la bord? Avem! Sistemul Active Lane change Assistant ce permite soferului orientarea catre banda aleasa într-un mod surprinzator, spun cei de la Mercedes.

Fata de modelul trecut, noul E-Klasse pare ceva mai generous. Ampatament mai mare cu 65 de mm, care se apropie vertiginous de 3 metri, iar lungimea a capatat si ea proportii si ajunge acum la 4.923 mm. Designul pastreaza linia deja consacrata, dar parca vine cu ceva din izul unui coupe de aceasta data care evidentiaza filosofia designului Sensual Purity.

Modelul standard se arata cu un grilaj de radiator classic, la fel ca si linia EXCLUSIVE, insa daca vorbim de modelele AVANTGARDE si gama AMG, grilajul are un aspect sportiv. La asta o ajuta si partea din spate cu spoturi monobloc si un design cu doua bare incadrate de caroseria masinii.

15B1240

 

Ajungem si la interior și vedem ca optional ne putem delecta cu doua ecrane de inalta rezolutie de 12,3 inch, care de fapt par a fi unul singur. Soferul poate personaliza panoul de bord si de a alege dintre trei stiluri diferite: „Classic”, „Sport” si „Progressive”.

Tot in premiera avem butoane cu tehnologie touch puse la indemana pe volan – un fel de smartphone care iti permit controlul asupra sistemului multimedia fara sa iei mana de pe volan. Acelasi sistem poate fi controlat si de pe consola centrala, cu ajutorul unui touchpad si a unui controller. Si nu v-am spus despre cireasca tehnologica: sistem de control vocal LINGUATRONIC.

Ramanem in habitaclu si vedem ca ne bucuram de lemn poros slefuit, ca si cand am fi intr-un yacht, nu in masina. Panourile centrale ale usilor sunt acoperite cu piele, la fel si bordurile de la nivelul umerilor.

Si daca tot vorbim despre interior nu putem sa nu amintim si de lumina. LED-uri si 64 de culori ca sa te simti ca…acasa?!

Peste tot avem scaune incalzite si alte chestii de genul asta. Dar incalzire in cotiera centrala si in cele din usi? Are noul E-Klasse – pachetul Heat Comfort. Si daca tot amintim de ultra-comfort – se poate instala un suport de tableta pentru pasagerii din spate.

Sa ajungem si la partea asteptata de entuziastii mecanicii. La momentul lansarii vom avea doua versiuni de motorizare E 200, cu un motor turbo pe benzina cu patru cilindri si E 220 d, propulsat de un motor diesel cu patru cilindri. Dupa ce modelul va fi lansat pe piata, alte motoare vor completa gama chiar si E 350 e echipat cu tehnologia hybrid, in versiunea PLUG-IN HYBRID, care ofera o autonomie  de 30 de kilometri de condus fara emisii.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

Nu ramanem totusi indiferenti la motorizarea diesel cu sase cilindri si sistem SCR care ajunge la 258 de cai putere si cu cuplu de 620 Nm. Tot in acest an, Mercedes-Benz ca echipa Clasa E cu un motor pe benzina cu sase cilindri care ajunge la 333 de cai.

 

Toate motoarele noii Clase E au functia ECO start/stop, iar propulsoarele indeplinesc normele Euro6.

Cei de la Mercedes se lauda ca noile lor dieseluri in 4 cilindri ocupa mai putin spatiu, sunt mai eficiente si au un consum care se invarte in jurul cifrei magice de 4%. Pentru cei  pasionati de ecologie, ar fi scazut si emisiile de CO2 pana la 102g/km. Adaugam un cap-cilindru si bloc motor din aluminiu, tehnologie NANOSLIDE si cei de la Mercedes-Benz spun ca frecarea dintre cinlindru si piston este redusa.

Ajungem si la cutia de viteze: automata in noua trepte – 9G-TRONIC.

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

Producatorul german spune ca suspensia noii Clase E asigura atat agilitate cat si o mai mare placere pe dumurile virajate. Noi va putem spune ca noua masina a germanilor este dotata cu suspensie din otel de tip DIRECT CONTROL in trei variante: Confort, Avantgarde (coborate cu 15 milimetri si ceva mai sportiva) si o suspesie sport cu sistem de amortizare adaptabil. Nu se poate sa nu amintim suspensia pneumatica adaptiva Air Body Control.

Noua Clasa E poate fi acehipata si cu suspensie pneumatica AIRMATIC: trei camere de diferite marimi montate pe puntea spate si doua pe puntea fata. Sistemul are avantajul de a permite ajustarea pe trei niveluri a amortizarii – asa te bucuri de siguranta si confort.

Suspensia Air Body Control este sensibila si prevazuta cu o functie de autonivelare. Totodata, sistemul controleaza nivelul de inaltare a caroseriei in functie de viteza si, zic cei de la Mercedes, reduce consumul la viteze mari. Suspensia pneumatica este dublata de un sistem de amortizare electronic – functioneaza in permanenta si se adapteaza automat pentru fiecare roata in functie de drumul pe care rulam. Mai mult, comutatorul DYNAMIC SELECT montat pe bord te lasa sa iti alegi dintre patru moduri AIR BODY CONTROL: “Confort”, “ECO”, “Sport” și “Sport+”. Optiunea suplimentara “Individual” permite configurarea conform propriilor preferințe.

 

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016Mercedes-Benz E-Cl

Noua Clasa E este ticsita de sisteme de asistenta. De la Active Brake Assis pana la sistemul PreSafe. Sa le luam pe rand. Active Brake Assis este inclus in standard si il avertizeaza pe cel de la volan asupra situatiilor de accident iminente si ofera asistenta la franarea de urgenta.  Totodata, sistemul poate identifica pietonii care traverseaza prin fata masinii. Tot in standard gasim si Attention Assist care nu te lasa sa dormi, la propriu si Crosswind Assist.

In plus, avem sistem Drive Pilot, sistem Distance Pilot Distronic 0 care poate mentine o distanta corecta fata de masinile din fata si sa le urmareasca pana la 210 kilometri pe ora. Daca drumul este virajat, te ajuta si sistemul Steering Pilot. Acelasi sistem te poate tine pe banda chiar daca drumul nu este marcat.

Comand Online si Speed Limit Pilot poate ajusta singur viteza ca raspuns la limitarile detectate de camera sau de sistemul GPS. Totodat, Drive Pilot include pentru prima data un sistem de asistenta pentru schimbarea benzilor.

Nu scapam de tehnologie: Evasive Steering Assist este un sistem care completeaza functia de detectare a pietonilor. La bord gasim si sustemul Active Lane Keeping Assist care nu te lasa sa schimbi banda fara sa vrei, chiar si in cazul liniilor discontinue. Este completat de Active Blind Spot Assist care te avertizeaza asupra riscului de coliziune laterala. Mai mult, sistemul Pre-Safe Plus poate proteja impotriva coliziunilor din spate.


16A38
Iata ce spun cei de la Mercedes despre sistemele Pre-Safe de la noua Clasa E:

PRE-SAFE® impulse side: Acest sistem face parte din pachetul de asistență Plus. În cazul în care este detectată o coliziune laterală iminentă, șoferul sau pasagerul din față sunt mișcați în afara zonei de pericol, în lateral, ca măsură de precauție. Pentru a face acest lucru, sistemul umflă pernele de aer din partea laterală a spătarului scaunului din față, cel mai apropiat de partea impactului iminent, într-o fracțiune de secundă, mărind astfel distanța dintre ocupant și ușă și, în același timp, reducând forța care acționează asupra pasagerilor.

  • PRE-SAFE® Sound: Acest sistem se bazează pe un reflex uman din urechea internă, numit reflex stapedial. PRE-SAFE® Sound emite un scurt semnal de interferență prin sistemul de sonorizare al autovehiculului, atunci când este detectat riscul unei coliziuni. Acest semnal poate să declanșeze reflexul natural și, prin urmare, să pregătească astfel urechile pasagerilor pentru sunetul accidentului.


Mai mult, avem faruri Multibeam LED, bineinteles adaptabile si sistem Frontbass cu optionalul sistem de sunet surround Burmester® 3D cu 23 de difuzoare

Stim, pare mai mult un calculator la cata tehnologie ascunde, asa ca speram ca noul Mercedes E-Klasse sa ne lase cu un ranjet mare si sa nu ne sifoneze sacoul atunci cand ne vom urca in masina de test.

 

 

Share.

Leave A Reply