Salonul Auto de la Detroit vine cu noutati. Nu ne dau pe spate, iar majoritatea se adreseaza pietei nord-americane, insa ne putem bucura de cateva masini noi si concepte care ne vor lasa sa visam si ne vor dezamagi apoi cand vor intra in productia de serie – ca orice alt concept.

Ce putem vedea la Detroit? Constructori auto care incearca sa se reinventeze, asa cum este Acura care prezinta conceptul Precision si Avista celor de la Buick – desi noi credem ca asa va cam arata viitorul Opel Insignia. Dintre modelele noi-noute nu putem trece cu vederea Chevrolet-ul Bolt, sau noutatile din curtea celor de la BMW.

Hai sa vedem impreuna care-s cele mai importante 11 premiere de la Salonul Auto de la Detroit din 2016:

Acura Precision

Un concept care nu va subtia conturile celor care au pus ochii pe asa o masina. De altfel, noua Acura inspira o personalitate aparte si pare a fi un progres pentru constructorul aflat intr-o cautare de identitate. Un sedan nou-nout in 4 usi dezvoltat intr-un studio de design din California isi face debutul.

Acura Precision concept

Precision pare sa traseze directia viitoarelor masini Acura. Bosaje mari ascund rotile de 22 de inch incaltate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport. Cu o latime considerabila, ceva mai lata decat surata NSX, Precision este pana acum cel mai mare sedan produs de Acura. Tuse groase, pozitie de drum joasa par sa fie noile atuuri ale conceptului Precision.
BMW M2

2016 BMW M2
Trecem în curtea bavarezilor și nu putem spune că ne surprinde apariția noului M2, mai ales după criticile aruncate asupra modelului M3 care, cica ar fi devenit o masina prea de familie. Succesul fantastic al seriei 1 M Coupe ne aduce mai aproape de logica nemtilor cand vine vorba de lansat noi masini. Ce avem noi aici? Tractiune spate, 365 de cai putere si transmisie manuala – nu-i asta esenta unui entuziast BMW?

Buick AvistaBuick-Avista-concept-show-floor-104-876x535

Vorbeam zilele trecute despre conceptul celor de la Buick. Un design fresh, insa nimic care sa ne dea pe spate. Parca prea multe lucruri imprumutate si o continuare a traditiei Buick din conceptele de anul trecut. Chiar si asa, Avista – noul concept Buick – pare sa atraga atentia. Nu-i confirmata inca introducerea in productia de serie, dar parca ne plac formele propuse. Speram sa nu asteptam prea mult pana putem vedea masina in showroom.

Chevrolet Bolt EV

De data aceasta un model 2017 – iar cei de la Chevrolet ar putea face incasari frumoase in ceva timp de pe urma acestui model. Ce ste de fapt Bolt EV? Un hatchback nonpremium, electric – astfel ca iubitorii emisiilor zero vor fi foarte interesati de o masina care chiar poate fi folosita.

2017 Chevrolet Bolt EV

Unde mai pui ca taxele vor fi pe masura emisiilor. Pana acum cei de la General Motors nu au anuntat pretul exact, dar ne asteptam sa fie ceva mai mic decat cel cu care vine BMW-ul i3.

Noul Bolt EV ne propune o autonomie de peste 320 de kilometri, iar Bolt este mult mai atractiv decat fostul model al GM – Spark EV – comercializat doar in Statele Unite.

Chrysler Pacifica

Un nou model așteptat in 2017 – Chrysler Town&Country. Bine…doar ca nu se numeste Town&Country, ci Pacifica.

2017 Chrysler Pacifica

Cei de la Chrysler spun ca masina asta le va schimba parerea celor care cred ca minivanul Town&Country este sinonim cu blugii pentru tinerele mamici si borcanele cu mancare pentru copii aruncate intr-o geanta mare. Numele a fost preluat de un model comercializat acum ceva zeci de ani, dar nu suna rau si pune eticheta un SUV care aduce cu un camion – specific americanilor. Cei de la Chrysler spera ca vanzarile noului Pacifica sa fie insemnate, nu ca cele inregistrate de minivan in anii ’90.

Honda Ridgeline

2017 Honda Ridgeline
 

Trecem la categoria grea si dupa doi ani de pauza Honda vine cu o un Goliat al pick-up-urilor: Ridgeline. Asa cum s-a intamplat si cu modelul precedent, prezentat la show-ul din 2005, noul ”truck” seamana cu crossover-ul Pilot cu care imparte aceeasi platforma si motorul V6 ed 3,5 litri. De data aceasta nu vine exclusiv cu tractiune integrala, ci si cu tractiune fata. Este totusi un mic cargo bun pe orice teren.

In contrast cu originalul Ridgeline – un look care te-ar fi facut sa spui ”Asa nu!”, noul model arata intr-adevar un pick-up serios in 4 usi.

Infiniti Q60

2017 Infiniti Q60S

Dupa ce in ani in 1980 Infiniti scotea la lumina modelul original Q45, iata ca 30 de ani mai tarziu vine in rampa scenei modelul coupe Q60 care va fi pus in vanzare chiar din acest an. Putem spune ca Q60 este cam cel arătos Infiniti din istoria marcii? Putem!

Lexus LC 500
Ramanem in categoria ”Vis frumos” si ne oprim in curtea celor de la Lexus. Se feresc de eticheta de ”sports car”… desi LC 500 are ceva din masinile sport: motorul amplasat chiar pe mijlocul puntii fata, roti duse catre extremitati, iar pozitia soferului este cam pe unde sta si centrul de greutate, dar si folosirea fibrei de carbon, magneziu si aliminiul ne amintesc de categoria sport. Unele zvonuri spun ca vor fi construite doar 500 de unitati, iar pretul va fi destul de piperat.

2017 Lexus LC500

Mai e ceva de spus? Tractiune spate, motor amplasat in fata si un ampatament mai mare decat mai toate sedan-urile, chiar daca LC500 e ceva mai scurt decat majoritatea coupe-urilor.

 

Nissan Titan Warrior

Nissan lanseaza un nou concept anul acesta la Detroit: Titan Warrior. Daca ideile de anul trecut semanau parca mult prea tare cu liniile seriei F de la Ford (trebuie amintit ca seria asta este regina incontestabila a vanzarilor pe piata americana).

Nissan Titan Warrior concept

Anul acesta, povestea se repeta, iar Titan Warrior seamana parca foarte tare cu Ford F-150 Raptor. Pai asa se fac conceptele, domnule?
In mod cert, masina asta nu va cere vreodata asfalt. E facuta pentru off-road. Designul parca iti spune ca este o masina adventure-ready, pregatita sa alerge prin desert.

Porsche 911 Turbo
Cine n-ar vrea un Porsche? Cine n-ar vrea ultimul model de Porsche?

2017 Porsche 911 Turbo

Ei bine, modelul 911 primește un up-date. Modelele Turbo si Turbo S au primit inca 20 de cai, adica 540 si 580 acum. Porsche pastreaza motoarele mari, de 3,8 litri. Mai mult, avem o cutie cu sapte viteze, ambreiaj dublu pe o transmisie automata si tractiune permanenta 4×4. Timp pana la 100 km/h? 2.9 secunde!

 

Volvo S90

2017 Volvo S90

Stim, in Suedia iarna-i lunga si masinile trebuie sa fie pe masura. Dupa ce a conlucrat cu cei de la Ford, apoi au fost cumparati de chinezii de la Geely, Volvo nu a mai venit cu noutati in ultimii ani. Acum ceva timp ne-am bucurat de modelul XC90 – foarte bine primit si apreciat, iar acum Volvo vine ne prezinta nava-amiral S90. Ramane de vazut daca cei de la Geely vor reusi sa ridice standardele in materie de autonomie, siguranta si fiabilitate!

 

Sursa foto: caranddriver.com

Share.

2 Comments

Leave A Reply