Pentru orice iubitor al motocicletelor Salonul Moto de la Milano este un adevarat festival, o bucurie cu zambetul pana la urechi.

Cum poate fi altfel cand zi de zi poti sa vezi cele mai noi modele, atat de multe lansari ne-au pregatit constructorii anul acesta, ca-i si greu sa tii pasul.

Trecem acum in curtea celor de la Suzuki si admiram ultimul model – concept de GSX-R. Modelul GSX-R1000L7 este un tribut adus modelului din 2005, cunoscut peste tot drept K5.
GSX-R1000_12

Inginerii niponi se lauda cu cea mai usoara si cea mai puternica motocicleta. Ca sa nu mai spunem despre manevrabilitate – reglarea controlului tractiunii, moduri de livrare a puterii, acceleratie ride-by-wire, quickshifter bi-directional si un nou motor care beneficiaza un alt cadru.

Putem specula, dupa denumirea motocicletei ca ne vom putea bucura, in serie, de acest nou concept abia la mijlocul anului viitor.

În plus, niponii ne promit ca noul lor super-bike va fi unul accesibil din punctul de vedere al pretului, cu un pret chiar mai scazut decat al concurentei care va gravita in jurul sumei de 16.000 de euro.

În ceea ce privește designul nu este mare lucru de comentat: ori iti place, ori nu. Designerii noului Gixxer par sa se fi inspirata din clasa MotoGP. Motocicleta este simpla cu blocuri optice mici, ceea ce s-ar putea sa nu fie pe placul tuturor.

Ce nu-i lipseste noului Suzuki? Electronica! Mai ceva ca un computer: ride by wire, 10 moduri de control al tractiunii, Suzuki Drive Mode Selector, ABS controlat electronic, quickshifter, sistem de plecare asistata…ceva demn de NASA, domnule!

GSX-R1000_11

În ceea ce privește cele 10 moduri de control al tractiunii, ele pot fi selectate in timp ce motocicleta ruleaza atata timp cat acceleratia este inchisa. Totodata, quickshifter-ul si autoblipper-ul iti permit sa decelerezi si sa de joci descrescator in cutia de viteze fara sa atingi levierul de ambreiaj. Chiar daca avem un sistem care ne asista cand plecam in tromba, la bordul Gixxerului nu gasim si Bosch Inertial Measurement Unit (IMU) asa cum avem la alti competitori. Motivul: cei de la Suzuki spun ca nu vom avea nevoie.
Cu totul nou este si motorul noului GSX-R. Inginerii au lucrat serios la sistemul de alimentare si cu precadere si-au incruntat fruntile cand a venit vorba de supape. Nu doar aici s-au adus up-grade-uri serioase, ci și in ceea ce priveste gurile de admisie: o intreaga epopee cu bile de metal pozitionate  astfel incat sa se mute in functie de forta centrifuga…totul ca motorul asta sa-ti dea senzatia ca te afli pe un prototip de GP.

Rezultatul: un motor care urla din toti rarunchii in ture inalte si livreaza arhisuficienta putere in ture joase si medii.

Mergem usurel către evacuare si aflam că inginerii niponi au implementat pe noul Gixxer sistemul Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A) si Top Feed Injector (S-TFI). In traducere libera motocicleta ofera o acceleratie liniara in zona mediana a turometrului.

GSX-R1000_8

Ceea ce altii au rezolvat cu sisteme electronice, cei de la Suzuki au optat pentru o furca Showa dezolvatata pentru circuit si capabila sa copieze perfect suprafata de rulare pentru a da riderului in feeling cat mai precis. Categoric este complet reglabila si de data aceasta nu avem nici urma de fir electric. Pe spate avem o bascula minimalista si un mono-amortizor furnizat tot de Showa.

Mult mai compacta, ascutita si usoara – asa pare a fi noul GSX-R, in timp ce oficialii Suzuki spun ca este si cu mult mai aerodinamica. Tot tabloul este completat de lumini LED, iar bordul ne intampina cu un bord LED la care ne trebuie ceva ochelari si atentie distributiva: caci este ticsit de informatii.

 

Share.

Leave A Reply