Salonul moto de la Milano vine cu surprize mari, mari de tot. In ultimii ani designul motocicletelor a devenit tot mai…extraterestru: de la BMW S1000R la nou Kawasaki Z1000.

Yamaha nu a stat mult pe ganduri si aduce in fata reflectoarelor un nou model naked: MT-10. Un soi de cyborg pe două roti.

Cifrele noului MT-10 ne fac să zambim cu gandul ca putem rasuci serios gazul cu multa incredere. Pe scurt, motorul vine de la YZF R1 – 998 cc din care ies 165 de cai putere si o greutate de doar 199 de kilograme (evident, la gol).

2_MT-10

Ce mai gasim? Gasim moduri ale controlului tractiunii, cadrul si suspensiile vitezanei mari R1, cruise control si ambreiaj antihopping.

Si sa incepem un portret detaliat!

Inima noului MT-10 este un propulsor de 998 cc, CP4…mai pe romaneste este motorul de pe R1 cu ceva modificari pentru a livra cuplu in zona mediana a turometrului. In plus avem o noua admisie, alt sistem de alimentare, dar si alte cateva modificari de ordin tehnic ce fac din MT-10 un monstru demn de utilizat pe strada. N-avem date exacte despre putere, insa celor ahtiati dupa intrebarea „cat scoate, bo$$?” le spunem ca dezvolta undeva la 165-170 de cai.

5_MT-10

Nu puteau lipsi modurile de livrare a puterii. Gasim modul Standard – care ne livreaza usor puterea in ture medii, precum si modul A care-ti va pune pe ghidon tot ce poate noua motocicleta a japonezilor, iar modul B este cel mai calm, bun de folosit pe ploaie si carosabil alunecos.

In plus, avem trei moduri ale sistemului de control al tractiunii (TCS). TCS-ul reglabil este valabil din standard, iar cand roata spate va pierde aderenta, motocicleta va activa un sistem care te ajuta sa nu faci cunostinta cu asfaltul. Astfel, primul nivel nu te va prea deranja, ingerinta lui fiind minima, in timp ce al doilea nivel este destinat rulajului in trafic, iar cel de-al treilea pentru conditii de aderenta scazuta.

Pentru confortul la drum, MT-10 propune un sistem de cruise control. Il putem folosi in viteza a 4-a, a5-a si a-6-a la viteze intre 50 si…180 de kilometri pe ora. Orice setare se face automat si se anuleaza daca apasam pe frana sau ambreiaj, sau daca acceleram.

Cadrul este un Deltabox folosit cu succes pe YZF R1. Ceva mai rigid si rezistent, astfel incat uzul stradal sa fie o placere. Cadrul ne propune un apatament de 1400mm.

8_MT-10

Suspensiile vin tot de pe R1. Un up-side down de 43 mm cu o cursa de 120 mm, perfect reglabil – in ceea ce priveste fata, iar spatele ne intampina cu un mono-amortizor.

Franele?! Pe fata avem discuri flotante de 320mm si etriere Nissin cu 4 pistonase, in timp ce spatele vine cu un disc de 220 mm, bineinteles cu ABS in stantard.

Pentru cei ahtiati de high-tech,  Yamaha propune un bord LCD…tot de pe la R1, care – desi mic –  ofera toate informatiile de care ai nevoie

.

Share.

Leave A Reply