Later Edit: Intr-adevar, informatia potrivit careia moto-politistul se afla in dispozitivul de coloana oficiala a vicepremierului Gabriel Oprea s-a confirmat astazi in jurul pranzului. Scandalos este ca Seful Serviciului de Presa al Politiei Capitalei, Diana Sarca, a uitat sa mentioneze acest lucru in declaratia facuta pentru agentia Mediafax si a spus doar ca se afla intr-o misiune de fluidizare…noaptea pe ploaie. Pentru ce? Pentru cine? Nu a dorit sa spuna.

Generalul logistic Oprea plecase de la carciuma si avea nevoie de o coloana oficiala, caci asa-i sade bine unui general. Codul Rutier il contrazice:

Art. 223
(1)Politia rutiera asigura insotirea coloanelor oficiale cu echipaje specializate potrivit competentei.
(2)Se insotesc cu echipaje ale politiei rutiere demnitari romani sau oficialitati straine cu functii similare acestora, dupa cum urmeaza:
a)Presedintele Romaniei;
b)presedintele Senatului;
c)presedintele Camerei Deputatilor;
d)primul-ministru al Guvernului.

(3)In situatii deosebite, care impun deplasarea in regim de urgenta, pot beneficia de insotirea cu echipaje ale politiei rutiere si ministrii din Guvernul Romaniei sau omologi din strainatate aflati in vizita oficiala in Romania, precum si sefii misiunilor diplomatice acreditati in Romania, cu ocazia depunerii scrisorilor de acreditare.

(4)Beneficiaza de insotire si candidatii la functia de Presedinte al Romaniei, pe timpul campaniei electorale, dupa validarea candidaturii, numai pe raza localitatilor unde au loc activitatile electorale.

O fi fost o situatie exceptionala ca Oprea s-a dus la bodega…poate nu se duce chiar in fiecare zi.

Apar in mintea mea alte intrebari: daca facea parte din dispozitivul coloanei oficiale si intr-adevar se ducea sa fluidizeze traficul, coloana oficiala a trecut pe langa moto-politistul care agoniza in sant? Ba mai mult, daca intr-adevar era in vecinatatea masinii lui Oprea, cel aflat intr-o situatie exceptionala si deosebit de urgenta – politistul a cazut in groapa si restul au trecut pe langa el doar ca sa-l duca pe Interes National acolo unde avea treaba (fie ca-i acasa, fie ca-i la sediul ministerului).

E scandalos ca au inceput sa moara oameni doar pentru buna-starea si imbuibarea unor grandomani!

———————————————————–Versiunea Originala a articolului—————————————————–

Un politist al Brigazii Rutiere a murit dupa ce, grabindu-se sa faca loc unei coloane oficiale, a cazut intr-o groapa lasata de Dorei pe bulevardul Stirbei Voda din Bucuresti. E drept ca groapa era semnalizata, insa omul se grabea sa fluidizeze traficul. Avea doar 28 de ani si de 8 lucra la Brigada de Politie a Capitalei.

Asta este stirea trista. Accidente se petrec zi de zi, iar strazile Bucurestiului sunt pline de santiere si gropi, iar dupa ce se asfalteaza se revine pentru ca reparatia nu-i demna nici de ulitele ultimului sat de pe planeta.

Ma intriga faptul ca omul asta a murit pentru ca un ales burtos sa nu stea in ploaie – ai nostri au nevoie de coloana oficiala si cand se duc la buda, in timp ce primarul Londrei poate lua linistit metrou. Pot admite insa ca este o parte a indatoririlor sale de serviciu si din momentul in care ai ajuns in uniforma nu poti sa te mai razvratesti.

Insa as aruca niste intrebari, mai ales din punctul de vedere al unui motociclist. Ce echipamente primesc acesti baieti pusi sa rezolve repede-repede diverse misiuni prin oras atunci cand ploua si sunt sub 10 grade?! Mai ales ca stim ca discomfortul termic reduce serios viteza de reactie.

Pe de alta parte, inspecteaza cineva motocicletele celor de la Brigada Moto? Oare ce DOT aveau anvelopele de pe motocicleta politistului? Motociclistii pasionati stiu ca sub 15 grade Celsius aderenta scade copios, iar cu cat cauciucul este mai vechi cu atat aderenta se apropie de zero. Sa mai vorbim de gradul de uzura? Sa intreb daca intr-adevar anvelopele astea se schimba la 2-3 sezoane asa cum este normal pentru o utilizare in siguranta?

Mai mult, la cat timp se schimba lichidul de frana, se serviseaza suspensiile si toate celelalte care, din punctul meu de vedere ar trebui sa fie in perfecta stare pentru o motocicleta de interventie de urgenta.

Nu in ultimul rand, cand va investi Ministerul de Interne si in skill-urile acestor oameni? Multi dintre ei sunt motociclisti cu experienta pentru ca au motociclete si acasa, insa o parte a lor sunt in plasa mediocritatii motociclistilor – poate ca au carnet  de 1 an, cel mult 2. Nu mai avem o piata moto ca cea de acum 20 de ani, ci avem scoli de pilotaj de unde ai ce alege. Vorbim totusi de motociclisti, teoretic, de elita – gata sa intervina pentru a salva viata altora, fara a o pune in pericol pe a lor (si nu-i cel mai rau scenariu).

Mi se pare ca ne place sa ne mandrim cu oamenii astia doar la parade si la zilele in care sarbatorim Politia. Imi inclin palaria in fata celor care ora de ora, indiferent de vreme stau pe motociclete echipati indoielnic doar pentru ca altii sa circule bine. Unii dintre ei chiar raspund la salutul celorlalti motociclisti in trafic – sunt adevarati motociclisti pasionati de mersul pe 2 roti.

Foto: stirileprotv.ro

Share.

4 Comments

  1. Stimate Stefan Leonte
    “Tonul” pe care il folosesti este deranjant. Ai motive sa crezi ca motocicletele acelea nu sunt intretinute? Esti ferm convins ca MI nu investeste in skilurile lor?

Leave A Reply